فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

کمبود آهن در بدن سلامتی را به شدت به خطر می‌اندازد به همین دلیل باید جایی برای مواد غذایی سرشار از آهن در برنامه غذایی کنار گذاشت.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمبود آهن سبب خستگی، سرگیجه، ریزش مو، رنگ پریدگی، مشکلات قلبی عروقی و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.  تنها راه برطرف کردن این کمبود، جذب منابع آهن و تنظیم سطح آن در بدن است.

 

مصرف برخی داروها برای درمان کمبود آهن در بدن عوارض جانبی دارد و بهترین راه برای حل این مشکل مصرف مواد طبیعی سرشار از آهن است.

 

بهتر است جایی برای مواد غذایی سرشار از آهن در برنامه غذایی باز شود تا علاوه بر تامین آهن، روی، مس، ویتامین E، منیزیم و فسفر، مشکلات قلبی عروقی، کلسترول و پوکی استخوان را نیز کاهش داد.

 

اسفناج: سرشار از آهن، ویتامین E، فیبر، پروتئین و کلسیم

 

عدس: سرشار از آهن و فیبر

 

هسته کدو حلوایی: سرشار از مواد مغذی، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، روی

 

گوشت قرمز: سرشار از آهن، روی، فسفر، ویتامین B

 

شکلات سیاه: سرشار از آنتی اکسیدان؛ مس، آهن، منیزیم، منگنز

 

کنجد: سرشار از روی، ویتامین E، فسفر، منیزیم

به جای قرص آهن این غذاها را بخورید
به جای قرص آهن این غذاها را بخورید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.