فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

زنجان - ایرنا - مدیر گروه گیاهان دارویی دانشکده داروسازی استان زنجان گفت: مصرف بی رویه گیاهان دارویی خواب آور فعالیت های روزانه را با اختلال جدی مواجه می کند.

علیرضا یزدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب مردم از داروهای گیاهی خواب آور استفاده می کنند که برای جلوگیری از عوارض احتمالی مصرف این داروها باید از پزشک مربوطه مشاوره های لازم گرفته شود، چرا که مصرف خود سرانه آن ها مشکلاتی به دنبال دارد.


وی اظهار کرد: گیاهان دارویی خواب آور تقسیم بندی مختلفی دارد و به طور معمول در ردیف عوارض کم تا زیاد طبقه بندی می شوند که مصرف کنندگان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشد.


یزدی نژاد افزود: بر این اساس برگ های گیاه به لیمو که برگ های ساده ای دارد، به عنوان نوشیدنی در چای مورد استفاده قرار می گیرد.


وی بیان کرد: به لیمو تا حدودی خواب آور بوده و مصرف مقادیر کم آن به عنوان دم نوش مشکلی ایجاد نمی کند.
این استادیار دانشکده داروسازی استان زنجان، ادامه داد: اسطوخودوس نیز که به عنوان گیاه دارویی خاصیت فراوان دارد به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و بر این اساس مصرف یکبار آن در روز توصیه می شود.


وی اظهار کرد: شمعدونی عطری، نیز گیاهی است که برگ های معطر و گل های صورتی رنگ و خاصیت آرامش بخش دارد و برای داشتن خواب راحت مورد استفاده قرار می گیرد.


یزدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه گیاهان دارویی مانند گل ساعتی نیز اثرات دارویی متعددی دارد، افزود: این گیاه در درمان اضطراب و افسردگی، تشنج و بی خوابی کار بردارد که در مصرف آن باید احتیاط لازم انجام شود.


عضو انجمن متخصصین فارماکوگنوزی ایران ادامه داد: گیاه سنبل الطیب که در مناطق گرم و مرطوب رشد می کند و در درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می گیرد و تداخل آن با داروهای دیگر مشکلاتی به دنبال دارد.


وی خاطرنشان کرد: در مجموع گیاهان دارویی گل ساعتی و سنبله الطیب نیز به علت خواب آوری زیاد می تواند اختلال هایی را در تمرکز فرد بوجود آورد و انجام فعالیت های روزمره فردی را نیز دچار مشکل کند.


مصرف بی رویه گیاهان دارویی خواب آور فعالیت های روزانه را با اختلال مواجه می کند
مصرف بی رویه گیاهان دارویی خواب آور فعالیت های روزانه را با اختلال مواجه می کند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.