فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با همکاری و مشارکت برخی نهادها وگروه ها اقدام به ایجاد کمپین "نه به کیسه پلاستیکی" نمود.
به گزارش ملیت، عفتی معاون بهداشت سازمان گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و به تبع آن مصرف زیاد کیسه های پلاستیکی در نمایشگاه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با همکاری و مشارکت سازمان مدیریت پسماند ،شرکت کالای شهروند ،برنامه خندوانه و گروه زامیاران اقدام به ایجاد کمپین "نه به کیسه پلاستیکی" کردند.


وی افزود: به همین منظور حجم بسیار زیادی از کیسه های پایه گیاهی با طرح ویژه "نه به کیسه پلاستیکی" تولید گردید و تیم مشترکی که در ورودی مترو و محل نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب مستقر هستند هر روز این کیسه ها را در بین بازدید کنندگان از نمایشگاه توزیع می کنند.

معاون بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه وتره بار ادامه داد: درهمین راستا مسابقه ای هم طراحی شد به این ترتیب که بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب می توانند با در دست گرفتن کیسه های پایه گیاهی که طرح ویژه "نه به کیسه پلاستیکی" روی آن چاپ شده عکس بگیرند و عکس را به اینستاگرام گروه زامیاران ارسال نمایند. جوایز ارزنده ای نیزتهیه شده که همزمان با روز بدون نایلکس در روز بیست و یکم تیرماه برندگان مسابقه جوایز خود را با حضور در برنامه خندوانه دریافت خواهند کرد.

وی با اظهاراین مطلب که امروزه با تغییر شیوه زندگی ، افزایش شهر نشینی و گرایش به سمت مصرف محصولات آماده و بسته بندی مواد پلاستیکی در تمام دنیا بسیار زیاد شده است افزود:بسیاری از کشورها را دچار مشکلاتی نموده و فعالان محیط زیست را به شدت نگران کرده است ودر ایران هم متاسفانه مصرف انواع مواد پلاستیکی بسیار زیاد شده است .

وی افزود:یکی از مهمترین اشکال مصرف پلاستیک استفاده از کیسه های پلاستیکی برای خرید می باشد. مهمترین اماکن مصرف کیسه های خرید در فروشگاهها به ویژه فروشگاههای زنجیره ای می باشد. در سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار نیز به عنوان بزرگترین نظام توزیع محصولات کشاورزی در کشور روزانه حدود 5 تن کیسه استفاده می شود.

 به گفته عفتی ،سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به عنوان یک سازمان دوستدار محیط زیست از حدود5 سال قبل مطالعات خود را جهت جایگزینی نایلکس های پایه گیاهی و زیست تخریب پذیر شروع کرده که نتایج آن عبارتند از:

1) احداث اولین کارخانه تولید کیسه های پایه گیاهی در کشور در محل میدان مرکزی میوه و تره بار
2) جایگزینی 100درصدی کیسه های خرید در سازمان با کیسه های تخریب پذیر و پایه گیاهی 
3) ممنوعیت فروش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در سطح بازارهای سازمان 
4) پیشنهاد روز 21 تیر ماه به عنوان روز بدون نایلکس
5) برگزاری مراسم سالیانه در 21 تیرماه و اشاعه فرهنگ کاهش مصرف مواد پلاستیکی
کمپین "نه به کیسه پلاستیکی
کمپین "نه به کیسه پلاستیکی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.