فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تهران - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت : دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران با روش گلخانه ای زیر کشت محصولات زراعی قرار دارد.

به گزارش ایرنا عباسعلی عامری روز دوشنبه در جلسه توسعه کشت گلخانه ای در فرمانداری ورامین با اشاره به مزایای کشت گلخانه ای افزود: مهمترین این مزیت ها مدیریت مصرف آب، مدیریت دفع آفات و امراض گیاهی، افزایش تولید و ایجاد فرصت های شغلی است. 
وی یکی از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران را توسعه کشت گلخانه ای در مناطق مختلف استان تهران عنوان و بیان کرد: با فرهنگ جهادی که در میان فعالان حوزه کشاورزی وجود دارد می توان به نتایج قابل قبولی در این حوزه دست یافت. 
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گلخانه ای قرار دارد که شهرستان پیشوا با بیش از یک هزار هکتار رتبه نخست و شهرستان های ورامین و پاکدشت رتبه های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند. 
عامری بیان کرد: تا پایان سال جاری سطح کشت گلخانه ای در استان تهران به دو هزار و 660 هکتار افزایش خواهد یافت. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه استفاده از تسهیلات کشت گلخانه ای به استعلامات قانونی نیاز دارد، عنوان کرد:
برای کوتاه تر شدن فرآیند دریافت مجوز این نوع کشت تلاش می کنیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: بمنظور اطلاع رسانی کشاورزان از مزیت های کشت گلخانه ای، پایگاه های ترویجی در مناطق روستایی مورد هدف تشکیل می شود. 


وی گفت: به منظور همراهی با کشاورزان و متقاضیان احداث گلخانه، نرخ سود تسهیلات احداث گلخانه از 18 درصد به 16 درصد کاهش یافت که البته این نرخ سود مربوط به کشت گلخانه ای تلفیقی خیار و قارچ است. 
وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل دستگاه ها و نهادهای مرتبط با احداث گلخانه، اهداف طراحی شده در سازمان جهاد کشاورزی در توسعه گلخانه های استان تهران محقق شود. 

دو هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان تهران با روش گلخانه ای کشت می شود
دو هزار هکتاراز اراضی کشاورزی استان تهران با روش گلخانه ای کشت می شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.