فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- بر اثر تغذيه شته ها دوده روي سطح برگ جمع شده و مانع از فتوسنتز مي شود به همين دليل کنترل شته مهم است چراکه در انتقال بيماري تريستزا نيز نقش مهمي دارند.


به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري، طهمورث قاسم نژاد دربرگزاري پروژه مشارکتي ffs مرکبات در روستاي تلوباغ شهرستان ساري با بيان اينکه شته ها به رنگ هاي مختلف ديده مي شونند و هر چه قدر دما و رطوبت  بالاتر رود جمعيت آنها بيشتر مي شود، اظهار کرد: شته ها حالت بکر زايي دارند و جمعيت آن ها در اين فصل بسيار بالا است .

وي ادامه داد: بر اثر حمله شته ها جوانه هاي جديد در درختان دچار خسارت مي شود که براي کنترل مي توان از سمومي مانند کنفيدر يا استامي پرايد در زمان گلدهي با فشار کم سم پاشي کرد تا از ريزش گل جلوگيري شود.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان ساري افزود: بر اثر تغذيه شته ها دوده روي سطح برگ جمع شده و مانع از فتوسنتز مي شود به همين دليل کنترل شته مهم است چراکه در انتقال بيماري تريستزا نيز نقش مهمي دارند.

قاسم نژاد خاطرنشان کرد: يکي از انواع پيوندها، پيوند T است که مقداري از جوانه همراه پوست بر روي پايه پيوند زده مي شود و از پيوند مي توان براي انتقال صفات مطلوب به نهال و يا ترميم درختان استفاده کرد.

شته ها مانع از فتوسنتز درخت مي شود
شته ها مانع از فتوسنتز درخت مي شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.