فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: کار پایانه صادراتی این است که بازار را برای عرضه محصول در داخل و خارج از کشور ایجاد کند ولی فقدان این پایانه صادراتی منجر به سردرگمی تولیدکنندگان در بخش تولیدات گلخانه ای این شهرستان شده است.


احمد‌رضا جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شهرستان خمین 57 هکتار شامل گلخانه‌های تونلی و چوبی است.

وی افزود: از مجموع سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای این شهرستان 40 هکتار سطح زیرکشت گل‌های شاخه بریده و 17 هکتار مربوط به محصولات سبزی و صیفی گلخانه‌ای است.

جعفری گفت: سالانه حدود 28 تا 30 میلیون گل شاخه بریده و 30 هزار تن محصولات سبزی و صیفی در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین با بیان اینکه این شهرستان از نظر تولید گل در جایگاه دوم پس از محلات قرار دارد، عنوان کرد: در شهرستان خمین 220 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای فعالیت دارند.

وی گفت: گل‌های شاخه بریده این شهرستان شامل رز، گلایول، میخک، زنبق، شب بو، لیلیوم و محصولات سبزی و صیفی نیز شامل گوجه فرنگی، توت فرنگی و خیار گلخانه‌ای است.

جعفری عمده مشکل بهره‌برداران گل را فقدان بازار و نوسان قیمت دانست و اظهار کرد: عمده گل تولیدی این شهرستان به بازار تهران عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: ایجاد یک پایانه صادراتی گل در استان مورد نیاز است تا بهره‌برداران بدون واسطه محصول را به بازار مطمئن ارائه دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه بازار گل از رونق خوبی برخوردار نیست، گفت: زمینه ایجاد صادرات گل برای خارج از کشور باید فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین با اشاره به نوسان قیمت در زمینه فروش محصولات گلخانه‌ای، گفت: با شروع فصل گرما حجم بسیاری از محصولات گلخانه‌ای در سطح کشور وارد بازار می‌شود در نتیجه با کاهش قیمت محصول مواجه می‌شویم.

وی در پایان با بیان اینکه بیش از 95 درصد گل تولیدی شهرستان به بازار گل تهران ارسال می‌شود، عنوان کرد: 30 درصد از محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی باقیمانده نیز در داخل شهرستان مصرف و مابقی به میادین میوه و تره بار شهرستان ‌های اطراف از جمله اراک و گلپایگان ارسال می‌شود.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.