فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته به صورت ناشتا می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، کرفس بسیار محبوب است و این محبوبیت دلیل دارد.این هم چند دلیل عالی برای این که کرفس همیشه در سفره تان باشد.

 

۱)‌ ضد سرطان
کرفس شامل ترکیباتی است که از متاستاز سلول های سرطانی جلوگیری می کند مثل ماده acetylenics که مانع رشد سلول های سرطانی می شود یا فونولیک اسید که سد راه هورمون پروستاگلاندین می شود. در واقع هورمون پروستاگلاندین از بزرگترین علل رشد سلول های سرطانی است. کومارین هم از دیگر مواد مغذی موجود در کرفس است که از تخریب سلول ها توسط رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

 

۲)‌ کلسترول را پایین می آورد.
butyl phthalide ماده ای شیمیایی است که کلسترول بد را کاهش می دهد و در ساقه های کرفس وجود دارد. کرفس با بالا بردن ترشح اسید صفرا کمک می کند تا کلسترول بد از بدن دفع شود. بنا به تحقیقات دانشگاه شیکاگو، ‌خوردن دو ساقه کرفس در روز سطح کلسترول را تا ۷ واحد کم می کند.

 

۳) عمل عضم را آسان می کند.
اگر به فیبر موجود در کرفس عادت ندارید و گوارش تان را دچار مشکل می کند،‌ گرفتن آب آن بهترین راه برای عقب نماندن از معجزه آن است. هنگام آبگیری مواد خاص موجود در فیبرهای کرفس خارج می شوند. این مسئله باعث می شود که آب کرفس ملین باشد و به برطرف شدن یبوست هم کمک کند. این ماده همین طور برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد.

 

۴) ادرار را افزایش می دهد.
زیاد شدن ادرار هم یکی از کارهایی است که آب کرفس انجام می دهد. پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده های خوبی برای میزان مایعات داخل بدن هستند. آن ها مایع های اضافی را از بدن خارج می کنند به همین دلیل با تنظیم کردن میزان مایع مورد نیاز بدن به سلامت و دفع سموم بدن کمک می کند.

 

۵) فشار خون را پایین می آورد.
مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته به صورت ناشتا می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. وجود ماده ای به نام فتالیت ها که باعث شل شدن ماهیچه های اطراف سرخرگ ها می شود و در نتیجه خون بیشتری از آن ها عبور می کند. این اتفاق همین طور استرس را هم کاهش می دهد.

 

۶) بی خوابی را کم می کند.
مواد معدنی و چربی های ضروری موجود در آب کرفس برای سیستم اعصاب بدن خاصیت آرامبخشی دارد و همین موضوع باعث می شود که یکی از پیشنهاد های موثر زمان بی خوابی باشد. مقدار منیزیم بالایی که در آب کرفس وجود دارد،‌ باعث احساس آرامش و در نتیجه خواب آلودگی می شود.

 

۷) قوای جنسی را تقویت می کند.
آب کرفس نارسایی جنسی را برطرف می کند. این نوشیدنی با تحریک سیستم جنسی مثل یک دارو عمل می کند. ترکیبات این نوشیدنی با تحت تاثیر قرار دادن هورمون ها سیستم را تقویت می کند.

 

۸) لاغرتان می کند.
نوشیدن یک لیوان آب کرفس در طی یک روز باعث می شود که کم تر هوس شیرینی جات به سرتان بزند. با خوردن همان یک لیوان آب کرفس احساس سیری به شما دست می زند و اشتهایتان هم کم تر می شود.

 

۹) سنگ کلیه را دفع می کند.
آب کرفس یکی از بهترین دفع کننده های سموم بدن است. این نوشیدنی با زیاد کردن ادرار حتی می تواند سنگ کیسه صفرا را دفع کند.

 

۱۰) التهاب را از بین می برد.
پلی استیلین موجود در کرفس التهاب را برطرف می کند و درد را تسکین می دهد. این ماده در درمان آرتریت روماتوئید،‌ استئو آرتریت،‌ نقرس،‌ آسم و برونشیت موثر است. ماده مغذی دیگری هم به نام لتونین وجود دارد که با مهار کردن علت التهاب مفصلی ( TNF-alpha) خاصیت ضد التهابی خود را نشان می دهد. بهترین راه خوردن کرفس و حفظ خاصیت آن نوشیدن روزانه یک لیوان آب آن است.

معجزه ای که با نوشیدن آب کرفس اتفاق می افتد
معجزه ای که با نوشیدن آب کرفس اتفاق می افتد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.