فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خاکشیر یا خاکشی گیاهی دارویی است که بذرهای آن مصرف دارویی داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، محسن بیگدلی رئیس مرکز آموزش جامعه گیاه درمانی ایرانی  گفت: خاکشیر دارویی علفی، بوته‌ای و 1 ساله یا 2 ساله است که ارتفاع آن به حدود 1 متر می‌رسد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اظهار داشت: خاکشیر گل‌های زرد رنگ و ریز دارد و بخش مورد استفاده و دارویی آن میو‌ها یا بذرها است که این بذرها داخل خورجین‌های گیاه به رنگ نارنجی دیده می‌شوند.

 

وی در ادامه افزود: این گیاه از قدیم به عنوان اشتها آور و مقوی معده استفاده می شده است.

 

بیگدلی افزود: در طب عوام و سنتی از دانه‌های خاکشیر به عنوان  تب بر، رفع التهاب کلیه، دفع کرم های انگلی و همچنین از جوشانده آن برای درمان آب آوردن نسوج استفاده می‌شود.

 

وی گفت: خاکشیر را به مدت چند ساعت در آب سرد می خیسانند و به همراه آب لیمو مورد مصرف قرار می دهند.

 

رئیس مرکز آموزش جامعه گیاه درمانی ایران با بیان روش دیگر مصرف خاکشیر گفت: خاکشیر به مدت 10 دقیقه با آب جوش جوشانده می شود و پس از سرد شدن همراه با عسل مصرف می‌شود.

خواص درمانی شگفت آور این دانه‌های گیاهی نارنجی
خواص درمانی شگفت آور این دانه‌های گیاهی نارنجی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.