فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

به خاطر وجود فیبر پکتین در لیمو، آب لیمو باعث کاهش گرسنگی می‌شود. اگر در گذشته سعی کرده‌اید با نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای، اشتهایتان را کور کنید، از الان بهتر است آب لیمو را امتحان کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب لیمو در کاهش وزن بسیار تأثیرگذار است. سوای خواص فوق العاده‌ای که برای کاهش وزن دارد، نوشیدن آب لیمو باعث پاکسازی بدن از بسیاری از سموم هم می‌شود و این به افزایش میزان انرژی و حتی دفع مواد زائد داخل بدن کمک می‌کند. خصوصا نوشیدن آب لیمو هنگام صبح، باعث فعال شدن فرایند سم‌زدایی بدن شده و به فرآیند طبیعی پاکسازی آن کمک می‌کند.


مزیت‌های نوشیدن آب لیمو
مزیت‌هایی که نوشیدن آب لیمو برای کاهش وزن دارد بسیار شاخص است. اول از همه آنکه ترکیب لیمو و آب در واقع ترکیبی است که از ترکیبات طبیعی تشکیل شده است: مواد طبیعی (در واقع موادی بدون هیچ نوع افزودنی، مواد نگهدارنده یا مؤلفه‌های فراوری شده) سالم‌ترین مواد برای بدن هستند. با توجه به طبیعی بودن آب لیمو، مصرف آن در هر زمان هیچ نوع کالری به بدن اضافه نخواهد کرد. حتی عصاره‌ی میوه‌ها هم حاوی کالری‌هایی هستند، اما آب لیمو هیچ نوع کالری ندارد. 


پاکسازی بهتر مواد زائد بدن
اگر روده‌ی شما به خوبی پاکسازی نشده باشد، مواد زائد مدام در آن تجمع پیدا کرده و در میان سایر چیزها، به مرور زمان منجر به افزایش سرطان روده خواهد شد. بنابراین مصرف آب لیمو به طور مرتب می‌تواند به پاکسازی روده‌تان به شکل سریع‌تر کمک کند. نتیجه‌ی کار این است که با از بین رفتن این مواد زائد، روند کاهش وزن شما هم به خوبی پیش خواهد رفت. از طرفی آب لیمو در تقویت سیستم گوارش هم بسیار تآثیرگذار بوده و میزان اسهال و یبوست را کاهش می‌دهد.


کاهش اشتها 
به خاطر وجود فیبر پکتین در لیمو، آب لیمو باعث کاهش گرسنگی می‌شود. اگر در گذشته سعی کرده‌اید با نوشیدنی‌هایی مانند قهوه یا چای، اشتهایتان را کور کنید، از الان بهتر است آب لیمو را امتحان کنید و از مزیت‌های این عصاره که اصلا کالری ندارد استفاده کنید. آب لیمو با تأثیری که بر ویار تحمل گرسنگی شما می‌گذارد، در روند کاهش وزن تأثیر بیشتری خواهد داشت.
منبع: medicaldaily

آیا نوشیدن آب لیمو واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟
آیا نوشیدن آب لیمو واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.