فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گیاه جعفری از روماتیسم گرفته تا دل درد و سرفه و اضافه‌وزن را رفع می‌کند. به همین دلیل توصیه می شود این گیاه معطر را در برنامه غذایی تان بگنجانید

دم کرده جعفری برای مقابله با مشکلات گوارشی
روش استفاده:کمی جعفری‌ را در یک لیوان آب بریزید و اجازه دهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بعد از غذا بنوشید. اگر علایم مشکل گوارشی تان رفع نشد، به پزشک مراجعه کنید.


مرهم روماتیسم
روش استفاده:یک دسته جعفری‌ را در نیم لیتر آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید.  وقتی آب به جوش آمد زیر آن را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه به آرامی بجوشد.  جعفری‌ها را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون در مخلوط‌ کن بریزید تا به صورت خمیر دربیاید.   این خمیر را روی یک پارچه نخی پهن کنید و مرهم را روی مفاصل دردناک بگذارید. بعد از دو ساعت پوست را بشویید.


جعفری درمان کننده سرفه
جعفری‌ را به مدت ۵ دقیقه دم و میل کنید.


جعفری موثر در لاغری
جعفری خواص دیورتیک دارد یعنی ادرارآور است. از این گذشته حاوی فیبرهایی است که انباشتگی چربی‌ها را کم می‌کند.
روش استفاده:به تمام سالادها و غذاهایتان جعفری اضافه کنید. برای اینکه از خواص آن نهایت استفاده را ببرید، از آب جعفری غافل نشوید. به گزارش هفت صبح،برای این کار یک دسته جعفری را پاک کنید و بشویید. سپس آن را به تنهایی یا با سبزیجات دیگر در مخلوط کن بریزید و آب آن را میل کنید.
تخم جعفری نیز خواص دیورتیک فوق‌العاده‌ای دارد. برای این کار به مدت ۱۵ دقیقه نصف قاشق چای‌خوری تخم جعفری را در یک فنجان آب خیس کرده و میل کنید. مدت زمان ادامه‌ این دوره ۱۵ روز است.


جعفری برای کاهش خطر سکته‌ مغزی
روش استفاده:برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم به طور مرتب از جعفری تازه، آب یا دم کرده آن استفاده کنید. البته حواستان باشد که جعفری‌ سرشار از ویتامین k است برای همین مصرف آن به افرادی که داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود مگر اینکه تحت نظر پزشک متخصص تجویز شود.


خانم‌های شیرده و مصرف جعفری
جعفری جزو گیاهانی است که باعث کند شدن یا قطع ترشح شیر می‌شود. برای همین توصیه می‌شود که خانم‌ها در دوران شیردهی در مصرف جعفری‌ زیاده‌روی نکنند.
 اگر به هر دلیل می‌خواهید شیرتان قطع شود روزانه ۲ تا ۳ مرتبه دم کرده جعفری را میل کنید.

منبع: روزنامه خراسان

فواید درمانی گیاه جعفری
فواید درمانی گیاه جعفری

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.