فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: گیاه دارویی خون‌فام در کاهش کلسترول خون، گلوکز و تری‌گلسیرید تاثیرگذار است.

سعیده علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: جوشانده این گیاه دارویی برای درمان اسهال و اسهال‌خونی مصرف می‌شود.


وی خون‌فام را گیاهی قابض دانست و اظهار کرد: خون‌فام قابض بوده و ضداسهال، بندآورنده خون، گندزدا و آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با معرفی قسمت دارویی خون‌فام یادآور شد: سرشاخه‌های گل‌دار این گیاه مصرف دارویی دارند.

وی از مصرف گیاه دارویی خون‌فام برای التیام زخم‌ها گفت و ادامه داد: در استعمال خارج این گیاه دارویی به صورت مایع یا ضماد برای التیام زخم‌ها، زخم‌های پا و اگزما بکار می رود.

علیزاده گفت: در ایستگاه تحقیقاتی ملکان این گیاه سازگاری خوبی نشان داده است.

وی افزود: مصرف گیاه دارویی خون‌فام در استعمال داخلی مصرف این گیاه دارویی به منظور معالجه ورم روده در شیرخواران قابل توصیه است.

علیزاده تاکید کرد: گیاه دارویی خون‌فام را برای تمام سنین با خیال آسوده می‌توان مصرف کرد، بعضی از دست‌اندرکاران طب گیاهی آن را برای جلوگیری از اسهال کودکان شیرخوار توصیه می‌نمایند.

مصرف گیاه دارویی خون‌فام و کاهش کلسترول خون
مصرف گیاه دارویی خون‌فام و کاهش کلسترول خون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.