فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاري آريا-


  درهر 100 گرم فلفل دلمه اي 15 كالري انرژي يافت مي شود بنابراين اين سبزي فيبر زيادي داشته و در كنار ساير سبزي‌ ها مي ‌توان از فلفل دلمه‌اي در رژيم‌ هاي لاغري استفاده كرد.

 تحقيقات نشان داده که ويتامين C و بتاكاروتن فراوان اين سبزي (البته اگر تازه ميل شود) مي‌تواند از بروز بسياري سرطان‌ ها جلوگيري كند، زيرا اين دو ماده مغذي جزو آنتي اكسيدان‌هاي قوي هستند.

 

فلفل به علت داشتن مقاير زيادي ويتامين C ، يکي از داروهاي خوب سرماخوردگي است، طوري که مصرف منظم آن در برنامه غذايي، هم شدت و هم طول مدت سرماخوردگي را کاهش مي‌ دهد.

 

وردن 50 گرم فلفل دلمه‌اي (يک ‌سوم از يک فلفل متوسط) مي‌ تواند تمام نياز يک فرد بزرگسال به‌ ويتامين C را برطرف کند. البته بايد بگويم که ويتامين C در اثر حرارت فورا از بين مي رود، بنابراين تا جايي که ممکن است فلفل را به صورت تازه و خام ميل کنيد.

 

چشم‌ها بيش از ساير بافت‌هاي بدن از فلفل دلمه‌اي (مخصوصا از نوع قرمز) سود مي ‌برند.

 

زيرا همان ماده‌ ي موجود در هويج که به تقويت چشم ها کمک مي کند، به مقدار زيادي در فلفل دلمه ‌اي قرمز نيز وجود دارد. اين ماده “بتاکاروتن” نام دارد. بتاکاروتن ، پيش ساز ويتامين A در بدن مي باشد.

 

فلفل دلمه ‌اي حاوي اسيد فوليك نيز هست. اين ويتامين از گرفتگي رگ‌ ها و بروز بيماري هاي قلبي به‌ خصوص در بيماران ديابتي جلوگيري مي کند.

 

فيبر موجود در فلفل دلمه اي مي ‌تواند كلسترول خون را كه عامل ديگري براي ابتلا به حمله قلبي و سكته است، كاهش دهد.

 

فلفل مرغوب بايد سفت، آبدار و كاملاً ترد باشد. به علاوه، رنگ براق و شفاف آن را هم از ياد نبريد. بهتر است فلفل را بيش از 12 روز در يخچال نگه نداريد، لذا سعي کنيد هر بار تعداد کمي فلفل بخريد تا زود مصرف شود.

گياهي کم کالري براي کاهش وزن
گياهي کم کالري براي کاهش وزن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.