فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

 خبرگزاري آريا- پوست و برگ برخي ميوه ها داراي مقدار زيادي ويتامين و مواد معدني است.

 خيلي از ما زماني که مي‌خواهيم از ميوه‌ها و سبزيجات استفاده کنيم، از روي ناآگاهي يا طبق عادت پوست يا برگ آنها را جزو ضايعات حساب کرده و دور مي‌ريزيم. بي‌خبر از اين‌که نمي‌دانيم همين پوست و برگ مي‌تواند مقدار زيادي ويتامين و مواد معدني داشته باشد که در بعضي موارد اين ميزان حتي بيشتر از مقداري است که در بخش‌هاي مورد استفاده وجود دارد.

 با استفاده از اين قسمت‌ها نه‌تنها مي‌توانيم مواد مفيد بيشتري به بدنمان برسانيم، بلکه در هزينه‌ها هم صرفه‌جويي خواهيم کرد.

 برگ بروکلي
يکي از قسمت‌هايي که تقريبا هميشه از دستش مي‌دهيم برگ بروکلي است. همه مي‌دانيم که گل بروکلي سرشار از آنتي‌اکسيدان و ويتامين‌هاي C، A، E، کلسيم و منيزيم است، اما قسمتي که مدنظر ماست، برگ‌هاي اين گياه بوده که در هر 30 گرمش 90 درصد دوز روزانه مورد نياز ويتامين A قرار دارد.
از نظر ويتامين C هم هر 30 گرم بروکلي 43 درصد از دوز روزانه مورد نياز اين ويتامين را شامل مي‌شود.

 

مصرف پوست و برگ هويج فشار خون را تنظيم مي کند.

 

برگ‌ها و پوست هويج
همه ما عادت کرده‌ايم پوست هويج را هنگام استفاده بتراشيم، اما اگر بدانيد که همين قسمت بيروني چقدر خواص دارد ديگر تنها به شستن آن بسنده مي‌کنيد. در رابطه با برگ‌هاي هويج هم بايد گفت که اين قسمت سرشار از کلروفيل است. کلروفيل منبعي غني از منيزيم است و فشار خون را تنظيم مي‌کند و به قوي شدن استخوان‌ها و عضلات کمک مي‌کند.

خواص برگ‌هاي هويج به همين جا ختم نمي‌شود، اين قسمت سرشار از پتاسيم و ويتامين K هم است.

 

برگ چغندر
دفعه بعد که چغندر مي‌خريد برگ‌هاي آن را بيرون نريزيد. بشوريد و در انواع سالاد و سوپ استفاده کنيد. هم طعم شيرين و خوبي به خوراک مي‌دهد و هم سرشار از فولات، بتاکاروتن و آنتي‌اکسيدان است و مصرف آن روي پوست، مجاري ادراري و کيسه صفرا تاثيرات مثبت دارد.

 

پوست کيوي داري مقدار زيادي ويتامين E مي باشد.

 

پوست کيوي
پوست زبر و خشن کيوي سرشار از فيبر است. حتي اگر خوردن و جويدن آن برايتان مشکل است، به فکر سلامتي‌‌تان باشيد و تلاش کنيد کيوي را با پوست بخوريد. کيوي سرشار از ويتامين E و C است، اما جالب است بدانيد بخش عمده ويتامين E موجود در اين ميوه در پوستش ذخيره شده است. کيوي را خوب بشوييد و سپس با پوست بخوريد.

 

پوست هندوانه
پوست هندوانه، هماني که نه مزه‌اي دارد و نه بوي خاصي، اما سرشار از منيزيم و سيترولين است. سيترولين در بدن به آرجينين تبديل مي‌شود و آرجينين هم براي دستگاه گردش خون و دستگاه ايمني بسيار مفيد است.

 

مصرف دانه هاي کدو تنبل از سرطان پيشگيري مي کند.

 

دانه‌هاي کدو تنبل
دانه‌هاي کدو يا همان تخم کدو را که همه مي‌شناسيم، اما شايد از خواص جالب و مفيدش چيزي ندانيد. اين تخمه جادويي سرشار از منيزيم بوده و براي پوکي استخوان، پروستات، انگل‌زدايي، کاهش کلسترول و پيشگيري از سرطان مفيد است.

 

هسته آناناس
هسته آناناس قسمت وسط و سفت ميوه است که بيرون مي‌اندازيم، اما بايد بدانيد که اين هسته سرشار از بروملين بوده و خاصيت ضد التهابي دارد.

 

پوست مرکبات
پوست تلخ مرکبات منبع غني از انواع ويتامين‌هاست. خوردن پوست مرکبات براي همه ممکن نيست، پس بهتر است براي ترشي يا مربا کردن از آنها استفاده کنيد. در ضمن مي‌توانيد از اين پوست‌ها درون غذا و سوپ هم استفاده کنيد.

8 پوست ميوه و سبزيجات که نبايد از دستشان داد
8 پوست ميوه و سبزيجات که نبايد از دستشان داد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.