فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مدیرکل منابع‌طبیعی استان سمنان معتقد است: کاشت گونه‌های مختلف گیاهی و از جمله درختان در فضای شهری باید به گونه‌ای باشد که شهروندان رویش بهاری و ریزش خزان را تجربه و درک کنند.

«علی‌نقی حیدریان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان این مطلب اظهار کرد: کاشت بیش از حد درختانی نظیر کاج و اکالیپتوس و گونه‌هایی از این دست که در چهل فصل سبز هستند باید در فضای شهری کمتر شوند.


وی با بیان این‌که کاج درختی است که سایه زیادی ندارد، ادامه داد: هم‌چنین اکالیپتوس جدای از ضریب بالای شکنندگی، مشکلاتی برای خاک و محیط بوجود می‌آورد، از این‌رو باید کاشت درختانی از این دست که در فضای شهری منظر چندان خوبی ندارند باید کم‌کم حذف یا کمتر شوند.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این‌که فصل خزان نیز هم‌چون بهار زیبایی زیادی دارد، افزود: بسیاری از گونه‌های درختی در این فصل خشک شده و بذر آن‌ها قابل کشت است و از این‌رو از این منظر می‌توان از آنها نیز استفاده کرد.

حیدریان با تأکید بر ضرورت رویکرد زیباشناسانه به کشت درختان در فضای شهری، خاطرنشان کرد: در منظر شهری باید به جنس و رنگ درخت‌ها توجه داشت.

وی با اذعان به این‌که باید درختانی که به شهر زیبایی می‌بخشند را در مناطق شهری کاشت، تصریح کرد: تنوع رنگ‌ها در پاییز می‌تواند زیبایی مضاعفی ایجاد کند ضمن این‌که مردم گذر زمان و خزان را درک می‌کنند در صورتی که در درختانی که در همه فصول سبز هستند این ویژگی وجود ندارد.

مدیرکل منابع‌طبیعی استان سمنان از تولید نکردن نهال برخی گونه‌های کاج و اکالیپتوس در نهالستان‌های این اداره کل تا دو سال دیگر خبر داد و گفت: البته برخی گونه‌های کاج مثل کاج مشهد و یا سرو شیرازی، سرو نقره‌ای و خمره‌ای و... که دارای جذابیت‌های بصری است در فضای شهری نیز مناسب است و از این رو تولید آن‌ها ادامه خواهد داشت.

این کارشناس جنگل و فضای سبز، با بیان این‌که کشت کاج و اکالیپتوس در فضای شهری شهر سمنان بسیار زیاد است، یادآور شد: به نظر می‌رسد که بهتر است توجه بیشتری به تنوع در کشت گونه‌های درختی در این شهر شود.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.