فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

رییس سلامتکده طب سنتی ابن سینا البرزگفت: برای پذیرایی از میهمان به جای انواع و اقسام تنقلات مضر، بهتر است از تنقلات مفید و خوشمزه‌ای مانند انواع میوه‌های خشک، انجیر و… استفاده کنید.
خبرگزاری ایسنا: محمد پناهی گفت: برای پذیرایی از میهمان به جای انواع و اقسام تنقلات مضر، بهتر است از تنقلات مفید و خوشمزه‌ای مانند انواع میوه‌های خشک، انجیر و… استفاده کنید تا هم رسم میهمان‌نوازی را به جا آورده و هم از سلامت و مغذی‌ بودن خوراکی‌هایی که برای پذیرایی مقابل میهمان می‌گذارید، مطمئن باشید.


وی افزود: برای نوشیدن چای به جای قند از کشمش در کنار سینی چای استفاده کنید. محدود کردن مصرف قند در تمام طول سال توصیه می‌شود اما در دید و بازدیدهای عید به علت اینکه میهمان در هر دید و بازدید اگر از هیچ تنقلاتی استفاده نکند، احتمالا چای را خواهد نوشید، بهتر است از خوراکی‌های شیرین سالم برای پذیرایی از میهمان استفاده کنیم تا هم به سلامت عزیزانی که برای ما مهم هستند کمک کرده باشیم و هم با کمک یکدیگر در مسیر فرهنگ تغذیه سالم حرکت کنیم.

پناهی خاطرنشان کرد: به جای استفاده از شکلات‌های رنگارنگ و مضر بهتر است از خرما برای پذیرایی استفاده کنیم و باید این تصور غلط که جای خرما تنها در مراسم عزاداری است و نباید در ایام شادی مانند عید نوروز استفاده شود را کنار بگذاریم؛ چرا که خرما علاوه بر شیرینی دارای خواص متنوع و گوناگونی است و نباید جایش را به شکلات‌های مضر دهیم.

رئیس سلامتکده طب سنتی ابن سینا البرز تصریح کرد: اگر از آجیل تازه و خام استفاده کنید مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد و مخصوصا که از دانه‌های مغذی مانند گردو، پسته و بادام اما به صورت محدود استفاده کنید و نه از تخمه‌های شور و پرچربی.

وی ادامه داد: از خرید آجیل شور رنگی برای میهمانان‌تان خودداری کنید؛ چراکه احتمال اینکه برای رنگی کردن این آجیل‌ها از زعفران یا حتی هر نوع ماده خوراکی رنگی استفاده شده باشد، بسیار کم است و شما با خرید و مصرف این آجیل‌ها سلامتی خودتان و عزیزان‌تان را به مخاطره می‌اندازید.

این متخصص افزود: خرید آجیل خود را از خشکباری‌های مورد اعتماد انجام دهید تا از تازگی و سلامت آن‌ها مطمئن باشید و نباید فریب قیمت ارزان بعضی از آجیل‌ها را بخورید، چرا آجیل مانده که در شرایط خوبی نگهداری نشده باشند، حاوی کپک و سموم مختلف هستند که مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد می‌کنند.

پناهی خاطرنشان کرد: اگر شیرینی را به طور کامل از میز پذیرایی خود حذف کنید، نه تنها اتفاق بدی نمی‌افتد بلکه نشان‌دهنده این است که به سلامتی کسانی که برای دیدن شما در ایام عید به منزل‌تان می‌آیند، علاقه‌مند هستید. اما اگر اصرار به استفاده از شیرینی دارید از شیرینی‌های ترکیبی که با پایه پودر گردو، پودر نارگیل یا پودر بادام درست شده‌اند، استفاده کنید.

رئیس سلامتکده طب سنتی ابن سینا تصریح کرد: برای نوشیدنی در هنگام میزبانی بهتر است از چای کم‌رنگ استفاده کنیم. برخی از هم‌وطنان چای پررنگ را نشانه پذیرایی خوب خود از میهمان می‌دانند، اما درست نیست.

وی در پایان گفت: در برخی از مناطق گرمسیری کشور نیز عادت استفاده از شربت برای پذیرایی نوشیدنی عید وجود دارد که البته عادت خوبی نیست و بهتر است از آب خنک استفاده شود، اما اگر برای استفاده از شربت اصرار دارید، بهتر است از شربت‌هایی که با عرقی‌جات گیاهی تهیه می‌شود، استفاده کنید. مانند شربت عرق بهارنارنج، شربت عرق گل سرخ، شربت عرق بیدمشک و غیره. 
ضرورت استفاده از تنقلات گیاهی در ایام عید
ضرورت استفاده از تنقلات گیاهی در ایام عید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.