فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

اکونیوز:بر اساس اعلام فهرست کالاهای ممنوعه صادراتی و همچنین کالاهای مشمول اخذ عوارض صادراتی از سازمان توسعه تجارت،صادرات 9 محصول کشاورزی ممنوع شد و 17 کالای دیگر مشمول پرداخت عوارض گمرکی شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، طبق فهرست اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت محصولاتی همچون گندم، گوشت قرمز، شکرخام، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، انواع دانه‌های روغنی، دام زنده سبک و سنگین صادراتشان از هشتم آبان ماه ممنوع شده و انواع پنبه نیز از 26 ماه جاری صادراتش ممنوع است.
همچنین طبق اعلام این سازمان از این پس 17 محصول کشاورزی از قبیل زعفران، برنج، شیر، تخم‌مرغ خوراکی، چای، خوراک دام، علوفه فرآوری شده، برنج، حبوبات، سبوس، گندم سیاه، ارزن، سایر غلات، انواع تفاله کنجاله، یونجه و علوفه فشرده شده و نخ پنبه مشمول عوارض گمرکی شده‌اند.
بیشترین میزان عوارض صادراتی اعمال شده 200 و کمترین میزان ان پنج درصد است که در این میان صادرات انواع زعفران با بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم از اسفند ماه سال 87 با پنج درصد عوارض صادر می‌شده که همچنان بر این منوال خواهد بود.
تخم‌مرغ نیز که در فهرست قبلی سازمان توسعه تجارت صادراتش ممنوع اعلام شده بود بر اساس فهرست جدید این سازمان ممنوعیت صادراتش لغو و از 26 آبان ماه با اخذ عوارض 40 درصدی می‌تواند صادرشود.
گندم سیاه، ارزن، سایر غلات، انواع تفاله کنجاله 80 درصد، شیر 40 درصد، نخ پنبه 40 درصد، چای 50 درصد، خوراک دام و علوفه فرآوری شده 50 درصد ، یونجه و علوفه فشرده شده 100 درصد، برنج 100 درصد، حبوبات 100 درصد و سبوس 200 درصد تعرفه گمرکی برای در نظر گرفته شده که از 26 ماه جاری اعمال می‌شود.
در بین برخی از فرآورده‌های صنایع غذایی همچون شیرخشک و انواع روغن‌های خام و خوراکی نیز صادراتشان ممنوع شد.
همچنین فرآورده‌هایی از قبیل انواع شکلات، انواع فرآورده‌های گوشتی، انواع مربا و شربت، لبنیات، انواع شیرینی، ماکارونی، نان و انواع نبات نیز مشمول عوارض صادراتی شده‌اند.
انواع شکلات 20 درصد، انواع سوسیس، کالباس و فرآورده‌های گوشتی 20 درصد، انواع مربا و شربت با 20 درصد، لبنیات (شامل پنیر، ماست، خامه و...) 30 درصد، انواع شیرینی 30 درصد، انواع بیسکویت فله و بسته‌بندی 30 درصد، ماکارونی 50 درصد، نان 60 درصد، انواع نبات 60 درصد تعرفه از 26 ماه جاری نیز صادر خواهد شد.
این بخشنامه روز گذشته(20 آبان) برای اجرا به گمرک ابلاغ شده است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.