فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا- ماسک‌هاي گياهي براي جلوگيري از سفيد شدن موها .

 درمان‌هاي خانگي خوبي براي کندتر کردن روند سفيد شدن موها وجود دارد

 

سفيد شدن موها در سنين پايين از جمله مسائل بسيار شايع مربوط به سلامت است ‌كه در بين همه جنسيت‌ها چه مرد و چه زن اهميت بالايي دارد و گاهي ميان افراد زير 20 سال نيز ظاهر مي‌شود. البته طبيعي است كه اين مشكل بيشتر خانم‌ها را اذيت كند. بيشتر پزشكان و متخصصان بهداشت و سلامت بر اين باورند افزايش روند سفيد شدن سريع موها كه حالا نگران‌كننده هم شده است در نتيجه آلودگي‌هايي است ‌كه از محيط‌زيست به طبيعت و سپس به بدن انسان نفوذ مي‌‌كنند و از جمله مسائلي مانند غذاها، خورا‌كي‌هاي مصرفي و زندگي پراسترس روي مي‌دهند.

با اين حال، روش‌هايي نيز وجود دارند تا موهاي خود را به‌ طور طبيعي مشكي نگاه داريم يا دست‌كم سفيد شدن آن‌ها را به تاخير اندازيم. با برخي از ساده‌ترين شيوه‌هاي مطمئن و  سالم  که به حفظ رنگ مشكي موها کمک مي‌کنند آشنا شويد.

براي مشکي شدن موهاي تان، انگور فرنگي بزنيد
انگور فرنگي هندي يا Amla، از مفيدترين تر‌كيبات غذايي طبيعي است ‌كه مي‌توان از آن استفاده ‌كرد. شما مي‌توانيد پودر خشك اين ميوه را با ‌كمي عسل مخلوط ‌كرده و روزي 2 مرتبه از آن استفاده ‌كنيد، همچنين مي‌توانيد از آبنبات‌هاي شيرين شده آن مصرف ‌كنيد. يكي ديگر از استفاده‌هاي اين ميوه، استفاده مستقيم آن روي موهاست. بد نيست موهاي خود را با پودر خشك Amla بشوييد و سپس با روغن غني شده آن‌كه به‌عنوان محافظ سياهي مو شناخته مي‌شود، موهاي خود را چرب ‌كنيد. اگر مي‌خواهيد از شر شوره موي سر خلاص شويد، از مخلوط پودر اين ميوه و آب ليمو استفاده ‌كنيد. اين مخلوط را به‌مدت 2 ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بماليد.

 با حنا سفيدي‌ها را محو کنيد
اگرچه بسياري از مادربزرگ‌هاي ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسياري از جوان‌ترها رنگ قرمزي تيره‌اي ‌كه حنا به موها مي‌دهد را دوست ندارند. در صورتي ‌كه استفاده از حنا به جاي رنگ مو، براي پيشگيري از سفيد شدن موها توصيه شده است. براي اين ‌كار بايد مقداري برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهيد. پيش از اين‌‌كه آن را روي سرتان ماساژ دهيد، اجازه دهيد اين روغن تر‌كيبي دارويي چند ساعتي بماند تا خنك شود.

استفاده از حنا به جاي رنگ مو، براي پيشگيري از سفيد شدن موها مفيد است

 
 براي مشکي کردن موهاي سفيدتان از ادويه‌ها کمک بگيريد
برگ‌هاي ‌كاري در اصل ادويه معطري هستند ‌كه براي مزه‌دار ‌كردن غذاها استفاده مي‌شوند. با اين وجود، اين ماده محتوي مواد بيوشيميايي‌اي است ‌كه ريشه موها را محكم ‌كرده و شادابي پوست سر را افزايش مي‌دهد. سعي ‌كنيد در غذاهاي روزانه خود بيشتر از برگ‌هاي ‌كاري استفاده ‌كنيد، همچنين مي‌توانيد مقداري برگ ‌كاري له شده را با روغن نارگيل مخلوط ‌كنيد و از آن به‌عنوان تونيك ضد‌سفيد شدن مو استفاده ‌كنيد. ‌

كره‌اي ‌كه از شير خالص گاو گرفته مي‌شود نيز ماده‌اي براي جلوگيري از آغاز سفيد شدن موها شناخته شده است. اين يكي از دلايلي است ‌كه پزشكان مكتب طب سنتي و گياهان باستاني هندوستان ‌كه آيورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار ‌كمي ‌كره خالص ‌كه از شير گاو گرفته شده باشد، به‌عنوان دارويي براي جلوگيري از سفيد شدن موها تا‌كيد ‌كرده‌اند.

 از ماسک‌هاي گياهي استفاده کنيد

1 - اسپيرولينا ( نوعي جلبك دريايي )
به خاطر دارا بودن مواد معدني مهم و ضروري و البته نادر و ‌كلروفيل موجود در آن، يك نوع تونيك موي مشهور است. 

اسپيرولينا، به خاطر دارا بودن مواد معدني مهم براي موها مفيد است

 

2 - پروتئين و آمينو اسيدها
پروتئين و آمينواسيدهاي بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهي، شير، سبزي‌ها و حبوبات افزايش دهيد. آمينو اسيدهايي مانند سيستين و تيروزين در بسياري از فرآورده‌هاي ضد‌سفيدي مو يافت مي‌شوند ‌كه بر اثربخشي آن‌ها تا‌كيد شده است.

3 - ويتامين E
وجود اين ويتامين براي مراقبت بيشتر از ايمني پوست سر و سالم نگه داشتن ريشه موها، ضروري است. منابع توصيه شده اين ويتامين عبارتند از، جوانه‌ها، اسفناج، تخم‌مرغ، شير، ‌كره، آجيل‌ها و روغن‌هاي نباتي.

 براي جلوگيري از سفيد شدن موهاي تان ماساژ درماني کنيد
اغلب اوقات، پوست سر به دلايل وراثتي يا بالا بودن سطح استرس و مشكلات روحي، از ‌كمبود جريان خون رنج مي‌برد. اين مسئله به تامين مواد مغذي پوست آسيب وارد مي‌سازد و سبب افزايش ناگهاني تعداد موهاي سفيد مي‌شود. براي ممانعت از اين رويداد، جريان خون را در پوست سرتان با ماساژهاي منظم سر خود افزايش دهيد.


اين عمل به‌عنوان يك استراتژي مفيد تاثير بسيار خوبي دارد، به اين معنا ‌كه اضطراب‌ها و تنش‌ها را ‌كم ‌كرده و به شما جهت بهتر شدن جريان خون ياري مي‌رساند. در صورتي ‌كه پوست سر را با روغن ‌كنجد، روغن نارگيل، روغن خردل و روغن‌هايي از اين دست ماساژ دهيد، نتايج بهتري حاصل مي‌شود.
ماسک‌هاي گياهي براي جلوگيري از سفيد شدن موها
ماسک‌هاي گياهي براي جلوگيري از سفيد شدن موها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.