فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

میوه سنجد دارای مزاج سرد و خشک است. این میوه به تقویت عمومی بدن کمک می‌کند و باعث احساس نشاط و سر زندگی می‌شود. سنجد دارای مواد قابض است به همین دلیل مصرف آن به تقویت معده کمک می‌کند.

این میوه، اسهال را از بین می‌برد و هر چه نارس‌تر باشد، این خاصیت بیشتر است. افراد مبتلا به یبوست باید از خوردن سنجد جدا خودداری کنند چون مصرف این میوه، باعث تشدید یبوست می‌شود.

سنجد در رفع حالت تهوع و استفراغ مفید است به همین دلیل افراد می‌توانند از آن در زمان حالت تهوع و استفراغ استفاده کنند، همچنین مصرف این میوه حالت تهوع و استفراغ ناشی از حرکت ماشین را نیز از بین می‌برد.

یکی دیگر از خواص سنجد برطرف کردن صفرای زیاد در بدن است، صفرای زیاد در بدن می‌تواند گاهی باعث ایجاد احساس تلخی در دهان شود به همین دلیل آن دسته از افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، می‌توانند از این خاصیت سنجد بهره ببرند.

سنجد خاصیت مدر دارد و مصرف زیاد آن باعث افزایش ادرار می‌شود. علاوه بر میوه سنجد، می‌توان از گل آن نیز استفاده کرد. گل درخت سنجد معطر است و طبع گرم و خشک دارد .

دم‌کرده یا جوشانده این گل می‌تواند به رفع تنگی نفس کمک کند. همچنین دم‌کرده یا جوشانده گل سنجد، برای تقویت معده و رفع نفخ نیز مفید است.

با سنجد، نشاط را به خانه خود ببرید!
با سنجد، نشاط را به خانه خود ببرید!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.