فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

یک کارشناس محیط‌ زیست گفت: سلامت بهداشتی جامعه در گرو داشتن محیط‌ زیستی سالم است که همه باید در این زمینه تلاش کنند.

«غلامرضا ابدالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: یکی از ضروری‌ترین نیازهای امروز در بحث توسعه، توجه به محیط ‌زیست و صیانت از گونه‌های نادر جانوری و گیاهی در سطح جهان است.


وی با بیان اینکه توجه امروز جهان به محیط ‌زیست نشانه اهمیت این موضوع در زندگی امروزی انسان استان افزود: حفظ محیط‌ زیست یعنی تلاش در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه و هر چه محیط ‌زیست ما سالم باشد مردم از سلامت بهداشتی بیشتری برخوردار خواهند بود.

ابدالی خاطرنشان کرد: سلامت و حفاظت محیط ‌زیست ارتباط تنگاتنگی با حیات سالم جامعه دارد و همان‌گونه که در جوامع بشری، بهداشت و پیشگیری مقدم بر درمان است، تأمین فضای سالم و محیط ‌زیست مناسب نیز مقدم بر جبران خسارت‌های ناشی از محیط ‌زیست آلوده است.

این کارشناس محیط ‌زیست با بیان اینکه سالم نگه‌داشتن محیط‌ زیست یعنی رعایت حق زمین، هوا، آب، خاک، دریا، صحرا، کوه و دشت، گیاهان، حیوانات و سایر موجودات و عرصه‌های محیط زیستی که با حیات جامعه ارتباط دارند خاطرنشان کرد: تأمین سلامت و بهداشت محیط ‌زیست از اصول اولیه جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای بسیار مؤثر و سازنده در صیانت از محیط ‌زیست، فرهنگ‌سازی است افزود: باید برای نجات و حفظ آن از تهدیدات گوناگون، فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط ‌زیست سالم در بین آحاد مردم ایجاد و تقویت شود.

ابدالی ادامه داد: با توجه به اینکه مهم‌ترین هدف در ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی افراد جامعه، ایجاد شناخت در مورد اهمیت تعامل انسان با محیط ‌زیست و تأثیر عملکرد منفی یا مثبت وی بر محیط است لذا در پایه‌گذاری فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست و ترویج و توسعه آن باید همه دستگاه‌ها وارد عمل شوند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.