فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تقویت پوشش جنگلی و مرتعی تقویت سفره‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراد شیخ ویسی در سومین روز از هفته منابع طبیعی در جمع نیروهای انتظامی، بسیج و هلال احمر اظهار داشت: از بحران 30 سال خشکسالی که تاکنون هشت سال از آن گذشته است تنها راهکار ذخیره آب در زمین به توسعه جنگل‌کاری و پوشش مرتعی بر می‌گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در دنیا 800 میلی‌متر است گفت: این رقم درسطح کشور به ترتیب 250 و 450 میلی‌متر بوده است.

شیخ ویسی صرفه جویی 25 درصدی هر فرد در مصرف آب را کمک شایانی در جلوگیری از بروز بحران خشکسالی دانست و عنوان کرد: سرعت تبخیر آب در ایران چهار برابر دنیا است با توجه به اینکه میانگین مصرف آب کشور دو برابر جهان است.

وی از پایین رفت 570 میلیمتری آب در شهرستان جهرم خبر داد و افزود: این رقم در بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه که اراضی آن به طور عمده آبی بوده به 150 میلیمتر رسیده است.

شیخ ویسی با بیان اینکه سرعت نفوذ آب در اراضی جنگلی 10 برابر بیشتر از اراضی فاقد پوشش گیاهی است اظهار کرد: سرانه فضای سبز در کشور و استان کرمانشاه به ترتیب دو هزار و 600 متر مربع بوده به طوری که این رقم در دنیا هفت هزار مترمربع گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به خشکسالی، تغییر اقلیم، خشکیدگی بلوط، آتش‌سوزی و گرد و غبار گفت: عوامل مذکور به عنوان تهدیدهای مختلف توجه به انجام راهکارهای ذخیره و صرفه جویی در مصرف آب را چند برابر می سازد.

تقویت پوشش جنگلی تقویت سفره‌ها و چشمه‌ها را به دنبال دارد
تقویت پوشش جنگلی تقویت سفره‌ها و چشمه‌ها را به دنبال دارد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.