١٤/٧/١٤٤٠ --- 3/20/2019 --- ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | حمایت از نارگیل
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  66  نفر
بازدید امروز :  12129  بازدید
بازدید دیروز :  15031  بازدید
تبلیغات متفرقه
گل آذین تولید کننده گلدان ها پلیمری
خرید انواع بذر گل ، خرید بذر کاکتوس ، خرید کاکتوس
غذاهای گیاهی و گیاه خواری >> لیست جهانی بخور نخور‌ها مخصوص حفاظت از قلب
 

لیست جهانی بخور نخور‌ها مخصوص حفاظت از قلب

 
دولت بهار: محافظت از قلب علاوه‌ بر انجام ورزش، فعالیت بدنی و پرهیز از دخانیات و استرس به خوردن گروه خاصی از مواد غذایی نیز وابسته است.
  

به گزارش دولت بهار، پژوهشگران لیستی از مشهورترین مواد مغذی که در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند را منتشر کردند.

 
گفتنی است بر اساس آمارها بیماری‌های قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، یک رژیم غذایی سالم سرشار از مواد مغذی کلیدی برای محافظت از قلب است و همینطور خودداری از خوردن مواد غذایی پرچرب می‌تواند سلامت قلب را تامین کند.
 
در وهله اول مواد غذایی حاوی امگا 3، اسیدهای چرب ضروری برای بدن وجود دارد که از جمله آنها روغن ماهی، ماهی‌های تازه و روغن زیتون است.
 
در این مواد غذایی اسیدهای چرب اشباع نشده چون EPA و DHA وجود دارد که برای جلوگیری از التهاب در سراسر بدن و همچنین محافظت در برابر بیماری‌های قلبی ‌عروقی موثر است، این مواد همچنین در ماهی‌های چرب، دانه‌های آجیل و روغن برخی دانه‌های خوراکی موجود است.
 
در گام دوم منیزیم وجود دارد که باعث تولید نوعی انرژی به نام ATP می‌شود، این انرژی مورد نیاز قلب و عضله قلب برای استراحت است و مصرف منیزیم می‌تواند تا حد زیادی از ابتلا به سکته مغزی و حملات قلبی در افراد بکاهد. براساس آمار زنان بیشتر از مردان دچار کمبود منیزیم می‌شوند، استرس نیز باعث نابودی منیزیم در بدن می‌شود. منیزیم در دانه‌های آجیل، سبزیجات دارای برگ سبز و نیز حبوباتی چون عدس قرمز وجود دارد.
 
ویتامین D  نیز به بدن در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی و جلوگیری از گرفتگی عروق خونی کمک می‌کند، ویتامین D علاوه بر نور خورشید در قارچ و تخم مرغ نیز وجود دارد.
 
روی نیز مانند امگا 3 در جلوگیری از بروز التهاب در بدن موثر است، روی همچنین برای کمک به بهبود عملکرد قلب و تقویت عروق کرونر نیز می‌تواند مفید باشد. روی در کدو تنبل، دانه‌های آجیل و نیز میگو وجود دارد.
 
ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است و در مرکبات وجود دارد و می‌تواند باعث تقویت کلسترول خوب خون و کم کردن کلسترول بد خون شود.
 
ویتامین E نیز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های مفید مانند ویتامین C می‌تواند به کاهش سطح کلسترول LDL و افزایش سطح کلسترول HPL کمک کند. ویتامین E در آووکادو و آجیل وجود دارد.
 
لیکوپن نیز یک کاروتنوئید بسیار قوی و محافظت کننده در برابر طیف وسیعی از سرطان‌ها و همینطور بیماری‌های قلبی است و در گوجه فرنگی پخته شده، و انواع فلفل وجود دارد.
 
تورین ماده دیگری است که نقش حیاتی در سلامت عروق ایفا می‌کند و براساس تحقیقات افرادی که سطح پایین‌تری از تورین در بدن آنها موجود است بیشتر مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی هستند، تورین در گوشت قرمز، تخم مرغ و غذاهای دریایی وجود دارد.
 
در نهایت آرژنین نیز می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود، آرژنین در آجیل، جو و ماهی‌هایی چون ماهی آزاد و ماهی تن وجود دارد، با قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی می‌توان به حفاظت از قلب در برابر بیماری‌ها پرداخت.
 
منبع: دیلی میل


مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
به مطالب اين صفحه امتياز دهيد

--------------------
به سايت نارگیل امتياز دهيد
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت