فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

این ادویه‌ی دارویی سرشار از ترکیبات متغیر است. تأثیر ضدنفخ داشته و خواص ضدباکتری دارد که برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود.

همه می‌دانید که زنجبیل به بو و مزه‌اش معروف است و در غذاهای هندی بسیار زیاد استفاده می‌شود. با این حال این ادویه‌ی دارویی سرشار از ترکیبات متغیر است. تأثیر ضدنفخ داشته و خواص ضدباکتری دارد که برای سلامتی بسیار مفید خواهد بود. در اینجا به روش‌هایی برای استفاده از آن برای رفع مشکلات مربوط به سلامتی اشاره می‌کنیم.
چای زنجبیل: وقتی دچار سردرد و میگرن یا حتی دردهای قاعدگی می‌شوید، تنها چیزی که نیاز دارید چای داغ زنجبیل است که مانع از فعالیت ماده‌ای به نام پروستاگلاندینس می‌شود که می‌تواند مسبب سردرد باشد. سعی کنید به یک فنجان آب جوش، مقداری زنجبیل خردشده اضافه کنید و بگذارید دم بکشد. برای بهره‌مندی از مزایای آن بهتر است دو بار در روز آن را بخورید.
کادای زنجبیل: کادای زنجبیل می‌تواند باعث تحریک تولید عصاره‌های گوارشی در بدن شود. برای استفاده از آن، مقدار زنجبیل خردشده را به یک فنجان آب داغ اضافه کرده و بگذارید به نیمی از حجم اولیه‌ی خود برسد. سعی کنید اول صبح آن را بنوشید.
زنجبیل تازه: جویدن مقدار کمی از زنجبیل هم برای رفع حالت تهوع یا استفراغ بسیار مفید است چرا که ترکیبات متغیری در خود دارد. سعی کنید مقداری زنجبیل را بشویید، پوستش را بکنید و بعد آن را بجوید.
شکلات زنجبیل: نصف فنجان شکر در یک تابه بریزید و بگذارید آب شود. سپس یک فنجان زنجبیل رنده شده به آن بیافزایید و بگذارید تا غلیظ شود. بعد آن را در ظرفی بریزید و بگذارید تا در آن جا بگیرد و سفت شود. سپس آن را به تکه‌هایی تقسیم کرده و هر صبح برای پیشگیری از سرفه و سرماخوردگی بخورید.  
منبع: health
چگونه از زنجبیل برای درمان دردهای مختلف استفاده کنیم؟
چگونه از زنجبیل برای درمان دردهای مختلف استفاده کنیم؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.