فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از باغبانان و باغداران این استان خواست از خرید نهال بی‌شناسنامه اجتناب کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه سمنان، «عباس مشیریان»، به کشاورزان و باغداران این استان که قصد زراعت و احداث باغ جدید را دارند، توصیه کرد: از خرید هر گونه نهال و بذر بدون شناسنامه جداً خودداری کنید.

وی گفت: باتوجه به نزدیکی زمان کاشت نهال‌ها، جابجایی و فروش نهال و سایر اندام‌های تکثیرشونده گیاهی میان کشاورزان در سطح شهرهای استان و با توجه به ورود نهال از سایر استان‌ها و عرضه در اماکن مختلف توسط افراد، به منظور لحاظ کردن مسائل قرنطینه‌ای و جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌ها لازم است که برای خرید این‌گونه نهاده‌ها با کارشناسان بخش کشاورزی مشورت کنند.

وی افزود: کشاورزان و باغداران استان برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای به مزارع و باغ‌های خود لازم است از خرید و جابجایی هر گونه اندام گیاهی شامل نهال، قلمه، بذور و پیوند، بدون‌لیبل(شناسه) و گواهی بهداشت از سایر استان‌های کشور به جد خودداری کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آمادگی کارشناسان این سازمان برای ارایه مشاوره‌های لازم در خصوص تهیه و خریداری نهاده‌های بدون آفت و بیماری‌های قرنطینه‌ای خبر داد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.