فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

‌معاون سازمان امور اراضی کشور، گفت: اهمیت مقوله حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه بی‌بدیل ملی و بستر تولیدات کشاورزی در تامین نیازهای غذایی کشور بر کسی پوشیده نیست.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان صیدی‌نژاد، در سومین گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه سه کشور در استان، گفت : زمین کشاورزی در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های تامین استقلال اقتصادی جامعه مورد حمایت قانون‌گذار قرار گرفته است و برهمین مبنا و برای حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی، قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها تدوین شده است.

‌وی ادامه داد: اهمیت مقوله حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه بی‌بدیل ملی و بستر تولیدات کشاورزی در تامین نیازهای غذایی کشور بر کسی پوشیده نیست و استمرار تولید در عرصه‌های زراعی به منزله ادامه حیات بخش کشاورزی و حفظ بنیان‌های زیست محیطی کشور است و عدم پایداری کاربری عرصه‌های فعالیت‌های کشاورزی به مثابه نابودی این بخش مهم اقتصادی جامعه خواهد بود.

معاون سازمان امور اراضی کشور، بر به روز کردن اطلاعات و انتقال دانش و تجربه‌ها در این گردهمایی‌ها تاکید و افزود: نیروی متخصص در بخش امور اراضی حداقل با 100 عنوان از قوانین تخصصی- ثبتی- حقوقی- کیفری واداری مرتبط با زمین در حوزه کاری خود سروکار دارد و متحمل فشار کاری و قانونی زیادی جهت انجام وظایف خود است.

سرمایه‌گذاری در بحث زرشک و آنغوزه تاثیرگذار در افزایش درآمد استان است

هاشم ولی‌پور مطلق، ریاست سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد امور اراضی استان به بیان مشکلات اراضی در استان خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات موجود در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به یک عزم ملی نیاز داریم و در این گردهمایی‌ها باید مواردی در دستور کار قرار بگیرد که بتواند به استان‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: در بحث حفظ کاربری اراضی قانون باید به گونه‌ای باشد که جلو تخلفات را بگیرد، از این رو در این زمینه نیازمند بازنگری و اصلاح قانون هستیم تا افراد سودجو نتوانند از خلاءهای قانونی سوء استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به موفقیت‌های بخش کشاورزی در در امور اراضی اشاره کرد و گفت: رمز موفقیت در شرایط سخت و خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی را مدیون زحمات و تلاش‌های قشر زحمتکش بهره برداران هستیم.

ولی‌پور مطلق ضمن بیان مزیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان و کسب رتبه های برتر محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در کشور و جهان از جمله رتبه اولین تولید کننده زرشک، رتبه سوم پنبه، رتبه دوم زعفران و... اشاره کرد و افزود: خراسان جنوبی یازدهمین استان از نظر سرانه افزوده بخش کشاورزی و بیست و هشتمین استان از نظر میزان تولید در بخش کشاورزی است.

وی سرمایه‌گذاری برای تشکلها و کانون‌های مردم نهاد را مهم برشمرد و افزود: جلب اعتماد مردم و کشاورزان در جهت رشد و افزایش تولیدات کشاورزی از وظایف مهم است‌.

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در برخی محصولات از جمله زرشک و آنغوزه در خراسان جنوبی بسیار تاثیرگذار در بخش اقتصادی و افزایش درآمد است.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.