فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


سلامانه : خوردن برخی میوه‌ها بخصوص انواع توت‌ها، سیب، گلابی و برخی سبزیجات مانند دانه‌های سویا، گل کلم و ... در از دست دادن وزن و از بین بردن کمردردهای ناشی از آن بسیار مفیدند.


به گزارش پایگاه خبری سلامانه، نتایج مطالعات جدید نشان می هد اضافه کردن سبزیجات نشاسته‌ای به رژیم غذایی مانند نخود فرنگی، سیب زمینی، و ذرت ممکن است گزینه‌های مناسبی برای کمردرد نباشند چون مصرف بیش از حد این سبزیجات در طول زمان اضافه وزن را به دنبال دارد.


دستورالعمل‌های تغذیه‌ای تاکید می‌کنند که هر فرد باید گروهی از میوه‌ها و سبزیجات را که بیشترین پتانسیل را برای نگه داری وزن در حد ثابت دارند و از بیماریهای مختلف مرتبط با چاقی پیشگیری می‌کنند، در رژیم غذایی خود بگنجاند. این در حالی است که میوه‌ها و سبزیجاتی مانند توت، گلابی، گل کلم و سویا بیشترین تأثیر را در کاهش وزن دارند. در این میان اگرچه سبزیجات نشاسته‌ای غذاهای غنی و مغذی هستند ولی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین سی، ویتامین ب 6، آهن، پروتئین نیز هستند که ممکن است در طول زمان در افزایش وزن تأثیر داشته باشند.

از سوی دیگر سبزیجاتی که نشاسته‌ای نیستند، فیبر بیشتری دارند و به فرد احساس سیری می‌دهند. همین امر باعث غذا خوردن کمتر، کاهش وزن و پیشگیری از کمردرد می‌شود.

برخی از میوه‌ها و سبزیجات برای کمردرد مفیدند
برخی از میوه‌ها و سبزیجات برای کمردرد مفیدند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.