فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

یک محقق طب اسلامی طرز تهیه یک هضم‌کننده مفید برای غذا را مطرح کرد.
به گزارش بلاغ، آیت الله تبریزیان درباره طرز تهیه یک هضم کننده مفید برای غذا به‌خصوص غذاهای سنگین اظهار داشت: بهتر است که همراه با غذا آب یا سالاد یا ماست خورده نشود چرا که در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند.
 
به‌گفته وی خوردن مقداری از ترکیب آویشن + زنیان + سیاه‌دانه + نمک دریا قبل از غذا و خوردن مقداری از ترکیب آویشن+ زنیان + سیاهدانه بعد از غذا یک هضم کننده بسیار عالی است و مانع ایجاد بیماری‌های معده و بیماری‌های ناشی از ضعف معده می‌شود.
 
این محقق طب اسلامی افزود: چنین دستوری برای هضم غذای سنگین از پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است.
 
تبریزیان ادامه داد: "فقد روی عن النبی (صلّی الله علیه وآله وسلّم) أنه دعا بالهاضوم والصعتر والحبة السوداء، فکان یستفه إذا أکل البیاض أو طعاماً له غائلة، وکان یجعله مع الملح الجریش ویفتتح به الطعام ویقول: ماابالی إذا تغاذیته ما أکلت من شیء" پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) درباره این ترکیب سه‌گانه و چهارگانه می‌فرمایند: اهمیت نمی‌دهم چه غذایی بعد از او بخورم (ضرر دارد یا ندارد) چون مرکب سه‌گانه و چهارگانه را خوردم این غذا برایم ضرر و آسیبی نخواهد داشت.
 
وی درباره سبزی آویشن بیان داشت: آویشن بیشتر برای درمان است اما می‌توان برای سبزی خوراکی هم استفاده کرد.
 
خواص آویشن
 

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: "آویشن یدبغ المعدة؛ معده را قوی و سالم و محکم می‌کند" "ینبت زئبرالمعدة؛ پرز معده را می‌رویاند". آویشن داروی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بوده و "قال امیرالمؤمنین علی علیه السلام، الصعتر وکان یقول: إنه یصیر للمعدة خملاً کخمل القطیفة" " امیرالمؤمنین علی علیه السلام (آویشن) برای معده پرزی درست می‌کند مثل پرز قالی" "آویشن برطرف کننده بلغم است" و برای برطرف کردن بلغم آویشن را خشک کرده و ناشتا میل شود. در این حال رطوبت بدن را برطرف می‌کند.
یک هضم‌کننده مفید برای غذا
یک هضم‌کننده مفید برای غذا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.