فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات و تسهیلات بانکی با سود 18 درصد برای احداث و توسعه گلخانه‌ها تداوم دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی طهماسبی در نشست با گلخانه‌داران استان قزوین که صبح امروز با حضور رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توجه بیشتری باید به احداث و توسعه گلخانه‌ها انجام شود.

به گفته وی با هماهنگی انجام شده برای طرح‌های احداث گلخانه با اعتبار زیر یک میلیارد تومان از طریق شعب بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این تسهیلات با 10 درصد آورده متقاضی به گلخانه‌داران پرداخت می‌شود، اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار توسط دولت سود تسهیلات به گلخانه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

طهماسبی بیان کرد: در سراسر کشور 5 هزار هکتار گلخانه نیاز به بازسازی دارند که عمدتاً به علت مناسب نبودن سازه‌ها و تأسیسات و سیستم سوخت نیاز به بازسازی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای صدور پروانه‌ها یک دستورالعمل اجرایی ارسال شده است، عنوان کرد: گلخانه خوب بوده اما مهم این است که مکان احداث آن قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته باشد که مشکل سوخت و انرژی و همچنین بازار مصرف نداشته باشد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: باید از تکنولوژی روز برای این گلخانه‌ها استفاده کرد تا تولید مقرون به صرفه باشد.

طهماسبی تصریح کرد: در مناطق سرد اصولاً گلخانه توصیه نمی‌شود ولی اگر احداث شود باید تکنولوژی خاصی را رعایت کند و همچنین گلخانه‌های خاص با تولید محصولات عرضه شود.

این مسئول بر لزوم رعایت و استفاده از تکنولوژی روز و مدرن در احداث گلخانه‌ها تأکید کرد و گفت: استان قزوین در تولید قارچ یک برند است و ظرفیت جذب سرمایه‌گذار در این بخش را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز اظهار کرد: تاکنون مجوز احداث 50 هکتار گلخانه در این استان صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده سطح گلخانه‌های احداثی استان قزوین تا 100 هکتار افزایش یابد.

مدیر بانک کشاورزی استان قزوین نیز عنوان کرد: اعتبارات گلخانه‌ای طرح‌ها به بانک معرفی شده و در دست بررسی است.

موسی رمرودی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات بانکی برای گلخانه‌ها خوب است اما با رفع موانع و مشکلات می‌تواند بهبود یابد.


تسهیلات بانکی با سود 18 درصد برای احداث گلخانه‌ها
تسهیلات بانکی با سود 18 درصد برای احداث گلخانه‌ها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.