فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: زمانی که جریان خون دچار مشکلی شود، واریس و عنکبوتی شدن عروق ظاهرمی شود. معمولا در این حالت سطح رگ های پا ضعیف شده و مانع از برگشت راحت خون به قلب می گردد.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ علاوه بر جنبه نازیبایی که واریس به پاها می دهد، یک مشکل سلامتی است که باید جدی گرفته شود زیرا در صورت عدم درمان مناسب می تواند التهاب، درد و گرفتگی عضلانی را به وجود می آورد.

گرچه در بعضی موارد درمان واریس نیاز به عمل جراحی دارد اما در بسیاری اوقات می توان با روش های طبیعی بیماری را درمان کرد.

علل بروز واریس

پیش از اینکه روش های درمان واریس توضیح داده شود لازم است تا علل بروز این بیماری شناخته شود. در این صورت بهتر می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد و درمان نیز مؤثرتر خواهد بود.

چاقی، بارداری، استعمال دخانیات، نشستن طولانی مدت، تغذیه نامناسب، زمینه ژنتیک و احتباس آب در بدن مهم ترین علل واریس هستند.

داروهای گیاهی در بهبود واریس مؤثر هستند اما توصیه می شود ابتدا با پزشک مشورت گردد تا موارد منع مصرف و نیاز به درمان های دیگر نیز بررسی شود.

  • شاه بلوط هندی

این گیاه در درمان واریس بسیار شناخته شده است زیرا علائم بیماری را کاهش می دهد. عصاره آن سلامت دیواره عروق را بهبود می بخشد. خواص این گیاه موجب تسکین علائم بیماری مانند درد، التهاب و خارش پاها می شود. امروزه از خواص ضد التهابی این گیاه در ترکیب پمادها استفاده می شود اما می توان مرهمی طبیعی نیز آماده کرد. کافی است 1 قاشق پوست شاه بلو ط را با نصف فنجان عصاره اسطوخودوس مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا یکدست شود. سپس آن را روی قسمت مورد نظر با حرکات چرخشی ملایم ماساژ دهید.

  • عنبر سائل

این گیاه در کاهش التهاب و فعال کردن جریان خون در رگ ها بسیار تاثیرگذار است. برگ های آن ترکیباتی دارد که رگ ها را محکم می کند و جریان خون را بهبود می دهد. عنبر سائل همچنین باعث انقباض و برگردان شکل رگ های تغییر یافته می شود.

دمنوش آن می تواند همه خواص گیاه را به بدن برساند. برای تهیه دمنوش باید 1 قاشق از برگ های خشک را در یک فنجان آب جوش دم کرد و دو بار در روز میل نوشید. استعمال خارجی عصاره آن نیز مفید خواهد بود.

مصرف دمنوش رزماری می تواند مانع از ظاهر شدن واریس روی پاها شود. روش تهیه آن مانند دمنوش عنبر سائل است و توصیه می شود سه بار در روز میل گردد.

منبع:  www.Ameliore ta sante.fr

ترفندهای گیاهی درمان " واریس"
ترفندهای گیاهی درمان " واریس"

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.