فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

 خبرگزاري آريا-همانطور که مي دانيد آلو داراي خواص فراواني است چه از نوع تازه و چه از نوع خشک. يکي از خواص آلو خشک کاهش و تنظيم فشار خون است. 
به گزارش خبرگزاري آريا،آلو خشک خواص عجيبي دارد از جمله تسهيل در کاهش وزن، ضد چروک بودن، تحريک مغز، مقابله با فشار خون بالا از فوايد بي نظير آن مي باشد.

آلو خشک حافظ قلب شما
يک عدد از اين ميوه حاوي 113 ميلي‌گرم  پتاسيم است که فشار خون را کنترل مي‌کند و خطر سکته مغزي را کاهش مي‌دهد. بايد بدانيد رنگ‌دانه در آلوها وجود دارد و با راديکال‌هاي آزاد مخرب مقابله کرده و به اين ترتيب جلوي ابتلا به سرطان را مي‌گيرد.
سلامت استخوان‌ها با آلو خشک
يکي ديگر از مواردي که مي توان از فوايد آلو خشک نام برد محکم کردن استخوان‌ها و جلوگيري از پوکي استخوان آنهاست. مصرف روزانه 3 عدد آلو خشک مي‌تواند از پوکي استخوان جلوگيري کند و همچنين توجه داشته باشيد که اين ميوه ويتامين‌هاي بسيار زيادي دارد که در استخوان سازي به شما کمک خواهند کرد.
سلامت سيستم گوارش با آلو خشک
آلو خشک به کولول (بخشي از روده بزرگ) کمک مي کند تا وظيفه خود را به خوبي انجام دهد بايد بدانيد که هر يک عدد آلو خشک حاوي يک گرم فيبر است.
مصرف اين ميوه ميزان قند خون را تنظيم کرده و خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کاهش مي دهد.
کاهش فشار خون با آلو خشک
آلو خشک يکي از منابع غني پتاسيم است. تحقيقات انجام گرفته در سالهاي اخير تاثير پتاسيم را در کاهش فشار خون نشان داده اند. با توجه به اينکه آلو حاوي سديم کمي مي باشد. مصرف متعادل آن در کنترل فشار خون موثر است.
آلو خشک مفيد براي حافظه
مصرف روزانه سه تا چهار  عدد آلو خشک که سرشار از آنتي اکسيدان ها است مي تواند با راديکال‌هاي آزادي که به حافظه  و مغز آسيب مي رسانند مقابله کند. آلو خشک اين خاصيت را دارد که راديکال‌هاي آزاد مخرب را از بين ببرد و حافظه شما را در شرايط سالمي نگه دارد.
خواص آلو خشک ؛ کاهش فشار خون با آلو خشک
خواص آلو خشک ؛ کاهش فشار خون با آلو خشک

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.