فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري ايران

رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا در روزهای 14 و 15 سپتامبر 2016 (24 و 25 شهریور 1395) با حضور دانشمندان، پژوهشگران و چهره های شناخته شده این حوزه از سرتاسر دنیا در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول کدخدایی گفت: مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنفرانس از 21 ژانویه تا 3 آوریل ( اول بهمن ماه 1394 تا 15 فروردین 1395) تعیین شده است.

وی، صمغ ها را از مهمترین سرمایه های طبیعی کشور دانست و افزود: متاسفانه پتانسیل های بالقوه این مواهب خدادای به دلایل گوناگون از نظر مسئولان و بخش خصوصی دور مانده است.این ترکیبات طبیعی که امروز به صورت برداشت مستقیم و بدون هرگونه فرآوری با قیمتی بسیار ناچیز از کشور به بازارهای خارجی عرضه می شوند به لحاظ خواص و کاربردهای فراوان دارویی و غذایی در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند.

رییس مرکز تحقیقات هیدروکلوئیدهای غذایی بیان کرد: متاسفانه این محصولات ارزشمند به دلیل بی توجهی دولت در حال حاضر به صورت فله از کشور صادر می شوند که به دلیل نداشتن شناسنامه بین المللی و گواهینامه های معتبر بعضا در بازار جهانی به مشکل بر می خورند.

کدخدایی افزود: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با هدف انجام پژوهش های علمی - کاربردی و طرح های تحقیقاتی مشترک در عرصه بین المللی و به منظور صیانت از ذخایر ملی و ایجاد ارزش افزوده ناشی از تولید و صادرات آن به تاسیس مرکز تحقیقات هیدروکلوئید های غذایی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: فرآوری، بهبود ویژگی های عملکرد و تجاری سازی صمغ های بومی از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز تحقیقات تخصصی به شمار می رود.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: برگزاری موفق اولین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنایع غذایی در سال 1393 به استقبال خوب بخش خصوصی و متخصصان داخلی و خارجی از کشورهای چین، ژاپن، روسیه، ترکیه، انگلستان، نیوزلند، آلمان و کانادا انجامید.

کدخدایی به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صمغ های بومی و کاربرد آن در صنعت غذا در شهریور ماه سال آینده و در مقیاس وسیع تر اشاره و بیان کرد: این کنفرانس با 9 محور استخراج و ارزیابی صمغ های طبیعی، استانداردسازی و تجاری سازی، بررسی خواص تغذیه ای و سم شناسی، خواص بافت دهی و ژل دهندگی، رفتار رئولوژیکی و خواص جریان، کاربرد صمغ های بومی در رسانش هدفمند و رهایش کنترل شده غذا داروها، ویژگی های سلامتی بخش، خواص حسی و دهانی و همچنین خواص قوام دهندگی و امولسیون کنندگی صمغ های بومی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی http://naturalhydrocolloids.ir مراجعه کنند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.