فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

‌رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرم شدن کره زمین و افزایش گازهای گلخانه را ناشی از مدیریت ناصحیح خاک بیان کرد و گفت: بهره برداری نامناسب از اراضی و پوشش‌های گیاهی نیز در تغییرات اقلیمی موثر است.

‌رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرم شدن کره زمین و افزایش گازهای گلخانه را ناشی از مدیریت ناصحیح خاک بیان کرد و گفت: بهره برداری نامناسب از اراضی و پوشش‌های گیاهی نیز در تغییرات اقلیمی موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نجفی نژاد در همایش روز جهانی خاک با شعار خاک سالم، زندگی سالم در گرگان اظهار کرد: خاک یکی از موضوع های مهم است که با آن سروکار داریم و توجه به این مساله در رفع چالش‌ها راهگشاست.

وی اضافه کرد: تقریباً پدید‌ای در کره زمین وجود ندارد که ارتباطی با موضوع خاک نداشته باشد و چرخه بسیاری از عناصر در کره زمین درون خاک انجام می‌شود.

نجفی نژاد همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت‌های صحرایی و آزمایشگاهی در خصوص موضوع خاک تصریح کرد: برای انجام این کارها نیازمند اجرای یک سایت نمایشی هستیم و از اداره کل منابع طبیعی استان می‌ خواهیم که بخشی از اراضی هزارپیچ (گرگان‌) را برای تبدیل به ایستگاه نمایشی کارهای مربوط به خاک شناسی، کشاورزی و منابع طبیعی در اختیار محققان و کارشناسان قرار دهد.

نجفی نژاد اضافه کرد: در همین جا از سازمان جهاد کشاورزی استان هم می‌خواهم تا کار را به صورت مشترک پیگیری و انجام دهد تا زمینه اجرای یک نهضت فراگیر حفظ خاک در استان فراهم شود.

حجت الاسلام نامدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه حفظ خاک و کمک به عدم فرسایش خاک باید به عنوان معروف در جامعه شناخته شود، گفت: هر کشاورز، مهندس کشاورزی یا ساختمان باید حفظ خاک را معروف بداند و خاک حاصل خیز را از بین نبرد.

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور نیز از بی توجهی به خاک به عنوان یکی از عوامل بروز بیماری‌های صعب العلاج نام برد و از نبود قانونی برای حفاظت از خاک گلایه کرد و افزود: نیازمند فرهنگ سازی در خصوص اهمیت حفظ و نگهداری خاک از سوی مسئولان و کشاورزان هستیم.

قربانعلی روشنی هدف از تصویب روز جهانی خاک را ایجاد یک کمپین جهانی برای بالابردن سطح آگاهی مردم جهان نسبت به اهمیت خاک دانست و تصریح کرد: بی توجهی به خاک یکی از مهمترین مشکلات است که موجب بروز آلودگی‌های محیطی و در نتیجه بیماری‌های صعب العلاج می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.