فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


فواید سرشار برخی مواد غذایی نظیر خرما و عسل برای سلامتی انسان باعث به وجود آمدن برخی پیش‌زمینه‌های ذهنی اشتباه در مورد این قبیل خوراکی‌ها در طول زمان شده است. مدت‌هاست این تصور میان عوام وجود دارد که خرما و عسل برای افراد دیابتی مناسب است و قند خون این بیماران را افزایش نمی‌دهد. اما یک کارشناس تغذیه و فوق تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم معتقد است که این باور صحت ندارد و از اساس اشتباه است. 
 
سید بهمن قادریان با بیان اینکه عسل و خرما قند خون را به شدت افزایش می‌دهند، تصریح کرد: «بنابراین افراد دیابتی باید مصرف این مواد غذایی را کاهش دهند.» وی با تاکیدبر اینکه بیماران دیابتی حتماً باید برای کنترل کردن قند خون، از مصرف شکر، بیسکویت، کیک، آبمیوه و نوشابه پرهیز کنند، تصریح کرد: «این بیماران باید در رژیم غذایی خود بیشتر از مواد غذایی فیبردارهمچون سبزیجات، ماهی، لبنیات کم چرب و حبوبات استفاده کنند.»  
 
قادریان با اشاره به اینکه قند موجود در مواد غذایی شامل نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی، مقدار قندخون را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: «لذا توصیه می‌شود بیماران دیابتی در رژیم غذایی خود از سبزیجات، ماهی، لبنیات کم چرب و حبوبات بیشتر از سایر مواد غذایی استفاده کنند.» 
 
وی در پایان اضافه کرد: «این بیماران باید زیر نظر پزشک معالج خود دارو مصرف کنند و بدون نظر پزشک نیز از داروهای گیاهی موجود در عطاری‌ها استفاده نکنند.»

منبع: سلامانه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.