فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا-طبق يک مطالعه جديد، مصرف ميزان متعادل بادام در روز به روند گرايش افراد به رژيم غذايي سالم کمک مي کند.
به گزارش خبرگزاري آريا،به گفته محققان دانشگاه فلوريدا، بادام منبع خوب پروتيئن گياهي بوده و سرشار از اسيدهاي چرب، ويتامين E و منيزيم است.

محققان اين مطالعه به مدت 14 هفته به 29 گروه دونفره والد و کودک بادام دادند. اکثر والدين، مادراني با ميانگين سني 35 سال بودند که فرزندشان بين 3 تا 6 سال سن داشت. به کودکان روزانه 14 گرم کره بادام و به والدين 14 گرم بادام داده مي شد.

در قالب گزارش آنلاين از بزرگسالان در مورد اينکه در روز چه چيزي و چقدر مي خورند سوال مي شد. بدين شيوه محقان توانستند کيفيت رژيم غذايي افراد را تعيين کنند. نتايج محققان مبتني بر امتياز شرکت کنندگان در «شاخص تغذيه سالم» (HEI) بر اساس ميزان بهبود در رژيم غذايي شان بود.

نتايج نشان داد زمانيکه والدين و کودکان بادام مي خوردند، شاخص تغذيه سالم آنها در مورد مصرف کل مواد خوراکي حاوي پروتئين، غذاي دريايي و پروتئين هاي گياهي و اسيدهاي چرب افزايش مي يافت، در حاليکه کالري کمتري مصرف مي کردند.
با در نظر گرفتن تمامي مولفه ها، امتياز بالاتر نشاندهنده کيفيت بالاتر رژيم غذايي بود. زمانيکه والدين و کودکان، بادام مي خوردند، امتياز HEI شان از 53.7 تا 61.4 افزايش مي يافت. همچنين در زمان مصرف بادام، والدين و کودکان، ويتامين E و منيزيم بيشتري مصرف مي کردند.

بادام را در رژيم غذايي خود فراموش نکنيد
بادام را در رژيم غذايي خود فراموش نکنيد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.