فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا-طعم آن مانند قهوه است اما قهوه نيست! تعجب نکنيد مسابقه بيست ‌سوالي نيست. تنها قصد داريم شما را با دمنوشي به نام دمنوش جو با هزاران خاصيت درماني آشنا کنيم.

به گزارش خبرگزاري آريا،دمنوش جو به دليل رفع عطش و خواص درماني فراوان در کشورهاي شرق آسيا نظير چين، ژاپن و کره از محبوبيت خاصي برخوردار است. اين نوشيدني طعمي مانند قهوه دارد و به دليل نداشتن کافئين در سرتاسر دنيا از جمله آمريکا طرفداران زيادي را جذب خود کرده است.

تاثيرات آنتي‌‌اکسيداني دمنوش جو
دمنوش جو به دليل داشتن بيش از ده نوع ماده آنتي اکسيداني و ترکيباتي چون ليگنان، سلنيوم، ويتامين‌هاي A و C مانند آنتي‌اکسيدان عمل مي‌کنند و باعث جلوگيري از بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي، مرگ سلول‌ها و مشکلات عصبي مي‌شوند.

آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در اين دمنوش توانايي جذب و تجزيه پروکسي نيترات‌هاي موجود در ترکيبات سمي و راديکال‌هاي آزاد را دارند و مانع از آسيب‌ديدگي سلول‌ها بر اثر راديکال‌هاي آزاد مي‌شوند به همين دليل سلامت کلي را ارتقا مي‌بخشند. بنابراين استفاده از اين دمنوش در رژيم غذايي‌ توصيه مي‌شود.

خاصيت آنتي‌‌اکسيداني دمنوش جو خطر ابتلاي افراد سيگاري و يا افرادي که در شهرهاي بزرگ و در معرض هواي آلوده قرار دارند را به انواع سرطان و بيماري‌هاي قلبي عروقي کاهش مي‌دهد.

افزايش گردش خون توسط دمنوش جو
غلظت بالاي خون سبب کندي حرکت خون در رگ‌ها و مغز مي‌شود و اين چنين خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، تشکيل لخته‌هاي خوني، سکته قلبي و مغزي افزايش مي‌يابد. بر اساس گفته محققان: دمنوش جو خون را رقيق کرده و سبب بهبود جريان خون و افزايش مايعات خون شده و موجب کاهش خطر ابتلا افراد به انواع سکته‌ها مي‌شود. در نتيجه مصرف آن براي آقايان ميان سال، سالمندان و افراد سيگاري توصيه مي‌گردد.

همچنين محققان ژاپني به اين نتيجه رسيده‌اند که وجود الکيل پيرازين موجود در دمنوش جو باعث کاهش غلطت خون مي‌شود و مصرف آن به عنوان داروي کاهش دهنده غلظت خون بسيار مفيد و بدون اثرات جانبي مي‌باشد.
عطش
تاثير دمنوش جو بر سلامت دستگاه گوارش
دمنوش جو از به وجود آمدن زخم‌ها و ناراحتي‌هاي گوارشي جلوگيري مي‌کند و در بهبود آن‌ها نيز موثر است.
رفع تشنگي با دمنوش جو
دمنوش جو به دليل توانايي در رفع عطش در ساير کشورها به صورت سرد و گرم مصرف مي‌شود.
جلوگيري از خرابي دندان با دمنوش جو
دنداناسترپتوکوکي دهاني، عامل باکتريايي است که باعث خرابي دندان مي‌شود.
اين دمنوش از تشکيل کلني باکتري (به ويژه نوع استرپتوکوک) جلوگيري مي‌کند.
کاهش عوارض سرماخوردگي با دمنوش جو
سرماخوردگي
مصرف روزي دو فنجان دمنوش جو، علائم سرماخوردگي و حتي آنفلوآنزا را برطرف مي‌کند، تميزکننده سيستم بدن است و در رفع تب نيز موثر است. همچنين اين دمنوش خلط و گرفتگي تنفسي را برطرف کرده و مصرف روزي يک فنجان دمنوش جو، موجب کاهش گلو درد مي‌شود.
دمنوش جو و بهبود حرکات روده

الياف و فيبر موجود در دمنوش جو حرکت روده را آسان مي‌کند، موجب حرکات روده‌اي منظم، پيشگيري از يبوست و نفخ مي‌شود.
جو1
ديگر مزاياي دمنوش جو
* دمنوش جو خون را تصفيه مي‌کند و با کاهش کلسترول خون باعث حفظ سلامتي مي‌شود.
* دمنوش جو يک آرامش بخش طبيعي است.
* مواد موجود در اين دمنوش از بروز سرطان پروستات و سينه که به هورمون‌ها ارتباط دارد پيشگيري مي‌کند.
* اين دمنوش در کاهش تعريق شبانه خانم‌هاي يائسه موثر است.
* براي درمان بواسير موثر عمل مي‌کند.
* موجب کاهش علائم آرتريت‌‌هاي التهابي مي‌شود.
* به درمان آسم و برونشيت کمک مي‌کند.
* مصرف دمنوش جو براي دفع سموم و عفونت ادراري توصيه مي‌شود.
 با مصرف اين نوشيدني مي‌توان ميزان قند خون را کاهش داد.
* اين دمنوش به عنوان ضد اسيد طبيعي عمل کرده و روند هضم غذا را بهبود مي‌بخشد و حالت تهوع را نيز برطرف مي‌کند.
* سلنيم موجود در آن براي باروري مردان مهم است.
* حاوي ملاتونين، تريپتوفان و اسيدآمينه است که خواب راحتي ايجاد مي‌کند. بنابراين همان‌طور که گفته شد چون اين دمنوش بدون کافئين است با روال خواب تداخلي ندارد.
دستورالعمل مصرف
براي تهيه دمنوش جو آن را نيم کوب کنيد. يک قاشق مربا خوري از آن را در دو ليوان آب به مدت 20 دقيقه دم کرده و سپس به صورت گرم و يا سرد ميل نماييد. اين نوشيدني را مي‌توان به همراه چاي يا به تنهايي دم کرد.
* مصرف اين دمنوش براي زنان باردار توصيه نمي‌شود.
* مصرف همزمان اين دمنوش با دارو هاي ضد انعقاد خون توصيه نمي‌شود.
خواص دمنوش جو؛کاهش غلظت خون
خواص دمنوش جو؛کاهش غلظت خون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.