فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - متخصص تغذیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به علل ایجاد کبد چرب ، رژیم غذایی نامناسب را عامل تشدی علائم این بیماری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، دكتر تينا جعفري افزود: عفونت هاي ويروسي مثل هپاتيت ها، علل دارويي و عوامل مرتبط با سبك زندگي مانند تغذيه غلط طي سالهاي عمر و نداشتن برنامه فعاليت فيزيكي منظم زمينه ساز ايجاد بيماري هاي كبدي مي گردد.


به گفته وي، پرخوري ، چاقي و اضافه وزن ، رژيم غذايي غلط ، كاهش وزن شديد و گرسنگي از ديگر عوامل مرتبط با سبك زندگي است كه در بروز بيماري هاي كبدي موثر هستند.


وي در خصوص درمان تغذيه اي بيمار يكد چرب اظهار داشت: مهمترين نكته كاهش وزن بشويه اي صحيح و يادآوري اين نكته است كه رژيم غذايي غلط موجب بدتر شدن علائم بيماري مي شود.


دكتر جعفري ، كنترل دريافت مواد غذايي حاوي كربوهيدرات، نان، برنج و ماكاروني ، استفاده از انواع نان سبوس دار و پرهيز از مصرف نان هاي فانتزي مانند نان ساندويچي و همبرگر و ... را توصيه كرد .


وي گفت: كاهش دريافت مواد غذايي با چربي حيواني مثل گوشت قرمز و جايگزين نمودن روغن هاي مناسب به جاي روغن هاي مضر و استفاده از ميوه و سبزيجات كافي ، تازه و خام در درمان تغذيه اي حائز اهميت است.


اين متخصص تغذيه، همچنين عدم مصرف نوشابه ها، شيريني و دسر ها و تركيببات حاوي چربي و شكر فراوان را توصيه نمود و خاطر نشان كرد: مصرف لبنيات و ماست كم چرب همواره مورد تاكيد متخصصين تغذيه است.
ورزش و داشتن فعاليت بدني مناسب و كافي از ديگر توصيه هاي اين متخصص تغذيه جهت درمان تغذيه اي بيمار يكبد چرب مي باشد.



نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.