فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

دولت بهار: طبق مطالعه جدید محققان، مصرف غذاهای سالم مملو از میوه و سبزیجات به مراتب برای محیط زیست مضرتر از مصرف گوشت است.
  

مهر: محققان دانشگاه کارنگی ملون پنسیلوانیا عنوان می کنند که مصرف میوه و سبزیجات زیاد، مواد لبنی و غذاهای دریایی برای محیط زیست به مراتب مضرتر و زیانبارتر است چراکه تولید این مواد غذایی به منابع بیشتری نیاز داشته و موجب انتشار بیشتر گازهای گلخانه ایی می شود.


«پال فیشبک»، محقق این تحقیق، در این باره می گوید: «خوردن کاهو در مقایسه با خوردن گوشت بیش از سه برابر بیشتر در انتشار گازهای گلخانه ایی نقش دارد.»

وی در ادامه می افزاید: «اکثر سبزیجات متداول بیش از آنچه که تصور می شود نیاز به منابع بیشتری به ازای هر کالری دارند. در این زمینه بادمجان، کرفس و خیار در مقایسه با دام و طیور به مراتب بدتر هستند.»

محققان در بررسی های خود، نحوه رشد، برداشت و حمل و نقل مواد غذایی، فروش و خدمات مواد غذایی، و ذخیره و استفاده منابع به شکل مصرف انرژی، مصرف آب و انتشار گازهای گلخانه ایی را بررسی کردند.

از یک سو نتایج نشان داد که تحت کنترل نگه داشتن وزن و خوردن کالری های کمتر تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته و باعث کاهش مصرف انرژی، مصرف آب و انتشار گازهای گلخانه ایی تا ۹ درصد می شود.

چراکه خوردن غذاهای سالم تر که ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، مواد لبنی و غذاهای دریایی است، موجب افزایش تاثیر زیست محیطی در سه حوزه می شود: مصرف انرژی تا ۳۸ درصد، مصرف آب تا ۱۰ درصد و انتشار گازهای گلخانه ایی تا ۶ درصد افزایش می یابد.

تاثیر مخرب رژیم‌های غذایی گیاهی بر محیط زیست
تاثیر مخرب رژیم‌های غذایی گیاهی بر محیط زیست

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.