فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد در صورتی که روند گرمای جهانی مهار نشود خشکسالی به از بین رفتن شمار زیادی اصله درخت منجر می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، کارشناسان با هشدار نسبت به تلف شدن درختان جهان به دلیل گرمای جهانی اظهار داشتند: این وضعیت تا حدودی به دلیل ساختار بنیادی و پایه‌ای موجود در درختان است که می‌تواند سازگاری آن‌ها را با شرایط محدود سازد.


محققان آمریکایی همچنین اعلام کردند: خشکسالی در سال‌های آتی متداول‌تر و جدی‌تر می‌شود اما درصورتیکه بشر بتواند میزان گاز کربن را به اندازه کافی کاهش دهد تاثیر ناشی از پدیده خشکسالی به حداقل می‌رسد و این امید بوجود می‌آید که تعداد بیشتری درخت به حیات خود ادامه دهند.

مدل‌های اقلیمی تاثیرات جنگل‌ها بر انتشار گاز کربن به طور قابل توجهی نتایج مختلفی به همراه داشته‌است. برخی از آن‌ها نشان می‌دهند جنگل‌ها جذب کننده طبیعی کربن هستند که کربن دی‌اکسید را به دام می‌اندازند و بنابراین به کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر کمک می‌کنند اما برخی دیگر از این مدل‌ها حاکی از آن است جنگل‌ها منبع حائز اهمیتی از کربن جوی هستند.

این تفاوت از این مشکل ناشی می‌شود که افراد به طور دقیق نمی‌دانند در آینده چه تعداد درخت در جهان وجود خواهد داشت. تاکنون برآوردها نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ میلیارد اصله درخت روی زمین وجود دارد هر چند نتیجه یک مطالعه دیگر حاکی از وجود بیش از سه تریلیون اصله درخت است.

به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، همچنین این پرسش مطرح است که پوشش‌های گیاهی تا چه میزان می‌توانند به خشکسالی‌های پیش‌رو واکنش نشان دهند چرا که کمبود آب به شیوه‌های مختلفی به از بین رفتن درختان و گیاهان منجر می‌شود.

پیامد جبران‌ناپذیر خشکسالی بر درختان
پیامد جبران‌ناپذیر خشکسالی بر درختان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.