فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-گياهان دارويي براي درمان آرتريت,داروهاي گياهي براي آرتريت

به گزارش خبرگزاري آريا، آرتريت بيماري است که محل اتصال دو استخوان را درگير مي‌کند.
آرتريت يک بيماري ناشي از التهاب مفاصل است که محل اتصال دو استخوان را درگير مي‌کند. اين مشکل باعث بروز دردهايي مي‌شود که زندگي فرد را دچار اختلال مي‌کند. متأسفانه امروزه نيز هر روز به تعداد افرادي که از اين دردها رنج مي‌برند افزوده مي‌شود.


در اين مطلب شما را با گياهاني آشنا مي‌کنيم که خواص درماني داشته و باعث کاهش التهاب و دردهاي ناشي از آرتريت مي‌شوند.
چرا آرتريت باعث ايجاد درد مي‌شود؟

آرتريت جزو بيماري‌هايي است که درد آن فرد مبتلا را به سمت مصرف داروهاي مسکن قوي مي‌کشاند. درد ناشي از التهاب و خشکي استخوان‌ها به دليل تخريب تدريجي غضروف رخ مي‌دهد. در واقع اين دردها ناشي از سايش دو استخوان به همديگر است. زماني که غضروف در حالت عادي باشد وظيفه‌ي حفاظت از مفاصل و تسهيل حرکت آن‌ها را بر عهده دارد. بيماري آرتريت علاوه بر درد و التهاب مي‌تواند باعث ايجاد محدوديت‌هاي حرکتي و همچنين خشکي مفاصل شود. در اين صورت نيز امکان دارد پوست ناحيه‌ي اطراف منطقه‌ي مورد نظر قرمز و ملتهب شود.

درمان‌هاي طبيعي ضد درد
افرادي که از آرتريت جزئي رنج مي‌برند و يا اينکه نمي‌خواهند براي تسکين دردشان به دارو متوسل شوند مي‌توانند از گياهان دارويي که خواص ضدالتهابي و مسکني دارند استفاده کنند. استفاده از اين گياهان موثر است و اگر به ميزان و روش مصرف آن به‌درستي عمل شود عوارض جانبي ندارند. البته براي کاهش دردهاي ناشي از آرتريت لازم است که تغييراتي در سبک زندگي‌تان نيز ايجاد کنيد. در گام نخست بهتر است که ورزشي مناسب شرايطتان انتخاب کرده و ورزش کنيد.

تغذيه‌ي سالمي داشته باشيد و حالت اسيديته‌ي بدنتان را کاهش دهيد. طبق نظر و صلاحديد پزشکتان از کمپرس گرم يا سرد استفاده کنيد. از ماساژ حرفه‌اي غافل نشويد. علاوه بر رعايت اين موارد مي‌توانيد از برخي گياهان نيز براي کاهش دردهايتان استفاده کنيد
شما مي‌توانيد به مدت 3 ماه روزانه دو تا سه فنجان از دم‌کرده‌ي گياهان ضدالتهاب و ضددرد مصرف کنيد. مي‌توانيد با عطار يا پزشک مشورت کرده و بر حسب شرايط و ميزان دردتان مقدار مصرف اين گياهان دارويي را تنظيم کنيد.

گياهان دارويي براي درمان آرتريت,داروهاي گياهي براي آرتريت
عشبه باعث بهبود حرکت مفاصل شده و درد ناشي از آرتريترا کاهش ميدهد

گياه عشبه‌ي بياباني
گياه عشبه‌ي بياباني به دليل دارا بودن ساپونين‌ها يک ماده‌ي ادرارآور موثر محسوب مي‌شود. قدرت دفع مايعات از طريق اين گياه با دفع مايعات تجمع يافته در مفاصل مي‌تواند باعث بهبود علائم بيماري‌هاي مربوط به مفاصل شود. بنابراين عشبه مي‌تواند باعث بهبود حرکت مفاصل شده و درد را کاهش دهد.

اين گياه همچنين به کنترل وزن، دفع توکسين‌ها و تصفيه‌ي خون، درمان بيماري‌هاي پوستي، کاهش ميزان کلسترول خون و تسکين بيماري‌هاي تنفسي کمک مي‌کند.  

داروهاي گياهي براي آرتريت,تسکين آرتريت

 چاي سبز باعث کاهش التهاب‌ بدن مي‌شود
چاي سبز
اين نوشيدني پرطرفدار که يکي از نوشيدني‌هاي پرمصرف در کشورهايي مانند چين است و خوشبختانه مصرف آن در کشورهاي ديگر نيز در حال باب شدن است سرشار از آنتي‌اکسيدان‌ها و فلاوونوئيدها محسوب مي‌شود. اين دو عنصر قوي باعث کاهش التهاب‌هاي بدن مي‌شود.

علاوه بر اين چاي سبز خواص ضدسرطاني قوي دارد و مي‌تواند ناخوشي‌هاي روزمره را از شما دور کند. توصيه مي‌کنيم چاي سبز را چند ساعت بعد از غذا مصرف کنيد بخصوص اگر دچار کم‌خوني هستيد. زيرا اين چاي مي‌تواند در جذب کافي آهن دريافتي از مواد غذايي اختلال ايجاد کند. همچنين توصيه مي‌شود که از چاي سبز باکيفيت و در حد امکان ارگانيک استفاده کنيد.
    داروهاي گياهي براي آرتريت,تسکين آرتريت
سيلسيوم موجود در گياه دم‌اسبي در روند ساخت غضروف مفيد است

گياه دم‌اسبي
گياه دم‌اسبي دو خاصيت فوق‌العاده براي مقابله با آرتريت دارد. از يک طرف حاوي خواص ديورتيک (ادرارآور) است و به اين ترتيب باعث دفع مايعات اضافي التهاب‌زا مي‌شود. از طرف ديگر قدرت رمينراليزه کردن دارد به اين ترتيب که قدرت جايگزيني مواد معدني از دست رفته را دارد و باعث پيشگيري از دژنراسيون يا تخريب غضروف‌ها مي‌شود. اين گياه حاوي ميزان زيادي سيلسيوم است. اين ماده‌ي معدني در روند ساخت غضروف دخالت دارد و براي سلامت بسيار مفيد است. اين گياه دارويي همچنين حاوي دز قابل‌توجهي پتاسيم و منيزيم است. مي‌توانيد گياه دم‌اسبي را از عطاري‌ها تهيه کرده و مصرف کنيد.

  ,داروهاي گياهي براي آرتريت
يکي از درمان‌هاي ايده آل براي مقابله با آرتريت مصرف زرچوبه است
 زردچوبه
زردچوبه در هر آشپزخانه‌اي وجود دارد اما اکثر مردم از خواص درماني آن غافل هستند. اما بايد بدانيد که اين ادويه‌ي به ظاهر ساده يکي از گياهان دارويي فوق‌العاده موثر است. زردچوبه حاوي خواص آنتي‌اکسيداني، ضدسرطاني و ضدافسردگي است و يکي از مواد ضدالتهاب موجود در جهان است. ميزان بالاي کورکومين موجود در اين ادويه حاوي خواص ضدالتهابي بالايي است و يکي از درمان‌هاي ايده آل براي مقابله با آرتريت و تمام دردهاي ناشي از روماتيسم مانند فيبرومالژي يا خستگي مزمن محسوب مي‌شود.

 شما مي‌توانيد اين ادويه را به طور مستقيم به غذاهايتان افزوده و از خواص آن بهره‌مند شويد و يا اينکه از دم‌کرده‌ي آن استفاده کنيد. توصيه مي‌کنيم به سوپ‌ها، خورش‌ها و انواع سس‌ها و غذاهاي ديگر زردچوبه اضافه کنيد.

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.