فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاري آريا-درمان با آب ميوه ها و سبزيجات روز به روز جايگاه خود را در رژيم هاي لاغري باز مي کند. اين قبيل نوشيدني ها علاوه بر دارا بودن خواص لاغري براي سلامت عمومي بدن نيز مفيد هستند.

به گزارش خبرگزاري آريا،ترکيب کردن چند ميوه، سبزيجات و برخي ادويه ها در يک نوشيدني واحد باعث تجمع مواد مغذي ضروري مي شود که براي بهبود عملکرد متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن لازم هستند. با اين حال مهم است که بدانيد چه موادي را با هم ترکيب کنيد تا چربي بيشتري بسوزانيد و وزن کم کنيد. ما در اين مطلب طرز تهيه ي يک نوشيدني سبز را يادتان مي دهيم که از آن به عنوان نوشيدني معجزه گر ياد مي کنند. البته از ما مي شنويد هيچ روش معجزه گري جز داشتن تغذيه ي سالم و ورزش براي رسيدن به تناسب اندام وجود ندارد. شما مي توانيد در کنار تغذيه ي سالم و داشتن فعاليت بدني مناسب از چنين نوشيدني هايي به عنوان مکمل لاغري استفاده کنيد.

نوشيدني سبز لاغري در يک نگاه
اين نوشيدني طبيعي از سيب، خيار و زنجبيل تهيه مي شود و سرشار از آنتي اکسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني است که عناصر ضروري در هر برنامه ي غذايي محسوب مي شوند. اين ترکيبات علاوه بر خواص فوق العاده اي که براي سلامتي دارند در جوار همديگر به لاغري کمک زيادي مي کنند.

سيب
مصرف روزانه ي سيب و به خصوص سيب سبز براي بهبود سلامتي فوق العاده است. اين ميوه ي کم کالري و کم چرب سرشار از ويتامين ها، مواد معدني و فيبر است. سيب به دليل دارا بودن همين ترکيبات مفيد به طور مؤثري روي متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن و هضم مواد غذايي تأثير مي گذارد. فيبرهاي موجود در سيب جزو فعال ترين ترکيبات اين ميوه هستند که به هضم بهتر مواد غذايي و همچنين ايجاد احساس سيري بدون دريافت کالري زياد کمک مي کنند. سيب همچنين به مقابله با احتباس آب و کلسترول بد خون کمک مي کند. اکثر مردم از اثرات اين دو مشکل روي وزن بي اطلاع هستند. خوشبختانه اين ميوه مي تواند به حل اين دو مشکل کمک کرده و شما را به اندام مورد علاقه تان برساند.

خيار
خيار از ميزان زيادي آب تشکيل شده است. به همين دليل نيز به لاغر شدن در عين سلامتي کمک مي کند. آب يکي از مايعات باارزشي است که باعث فعال شدن سوخت و ساز بدن مي شود و با حفظ آن به سوزاندن کالري هاي دريافتي کمک مي کند. اين ميوه همچنين منبع فلاوونوئيدها، مواد معدني و ديگر مواد مغذي مهم و ضروري است که به سم زدايي از بدن و کاهش وزن کمک مي کنند.

زنجبيل
زنجبيل خواص فوق العاده اي دارد که به چند شيوه به کاهش وزن کمک مي کند. اول اينکه اين ريشه ي پرخاصيت قدرت کاهش التهاب و حساسيت بدن به گلوکز را دارد. بايد بدانيد که اين دو عامل مانع از سوزاندن کالري مي شود. علاوه بر اين، زنجبيل باعث ايجاد احساس سيري مي شود در نتيجه شما از زياده روي و پرخوري روزانه در امان مي مانيد. از اين ها گذشته، زنجبيل خواص گوارشي دارد. يعني اينکه باعث تحريک ترشحات معده شده، عضلات روده ها را تقويت مي کند و حرکات آن ها را بالا مي برد. متخصصان بر اين عقيده هستند که ترکيبات موجود در زنجبيل مانند ژينژرول و شوگائول، باعث تحريک متابوليسم، افزايش انرژي سوزي و سوزاندن هر چه بيشتري چربي ها مي شوند.

لاغر کننده هاي گياهي,ميوه هاي لاغر کننده

ترکيب سيب, خيار و زنجبيل معجوني مناسب براي لاغري

 
روش تهيه ي نوشيدني سبز
تهيه ي اين نوشيدني سبز لاغر کنند ساده است و ترکيبات آن نيز در دسترس همه قرار دارد. براي اين کار به ترکيبات زير نياز داريد:  

مواد لازم      ميزان
سيب سبز        1 عدد
خيار           1 عدد
زنجبيل تازه ي رنده شده       1 قاشق معادل 3 گرم
آب      1 ليوان (200 ميلي ليتر)

 

روش تهيه
ابتدا خيار را پوست کنده و خرد کنيد. سيب را نيز پوست بکنيد و دانه هاي آن را خارج کنيد. سپس آن را نيز خرد کنيد. اين دو ميوه را داخل مخلوط کن بريزيد و هم بزنيد. زنجبيل رنده شده  سپس آب را به مواد اضافه کرده و ميکس کنيد.
نوشيدني سبز را تازه به تازه مصرف کنيد. براي دريافت نتيجه ي بهتر توصيه مي کنيم که اين نوشيدني را به صورت ناشتا ميل کنيد تا ترکيبات مغذي آن بهتر جذب شده و فعال تر باشند.

توجه توجه

زنجبيل براي افرادي که از مشکلات گوارشي مانند زخم معده، ورم معده، کوليت و بيماري کرون (التهاب روده) رنج مي برند توصيه نمي شود. اگر شما هم دچار چنين مشکلاتي هستيد نوشيدني سبزتان را بدون زنجبيل تهيه و ميل کنيد.
نوشيدني سبز لاغر کننده
نوشيدني سبز لاغر کننده

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.