فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

کاشان-ایرنا- رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: بسیاری از گیاهان زینتی که در خانه یا فضاهای سبز و پارکهای شهری رشد می کنند خواص دارویی متعدد دارند و برای برخی بیماران نیز اثربخش است.

به گزارش ایرنا، حسین زینلی دوشنبه شب در چهارمین کارگاه آموزشی گیاهان دارویی درمنزل با معرفی گونه های جایگزین و قابل کشت در فضای سبز شهری اظهار داشت: گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که جنبه دارویی دارند و از نظرعلما و حکما تعاریف متفاوتی برای آنان ارائه شده، همه گیاهان ارزش دارویی دارند و برخی از آنها پیشروتر از بقیه هستند که باید به خواص آن بیشتر اهمیت داد.


وی افزود: در نگاه بشر رنگ سبز نشانه آرامش و صلح است که به خوبی می توان آن را در سرسبزی طبیعت نظاره کرد.


رئیس انجمن گیاهان دارویی استان اصفهان گفت: استفاده از گیاهان دارویی به عنوان یکی از راهکارهای درمانی در جامعه فعلی و صنعتی باید وجود داشته باشد و پرورش هر گیاه در منزل در درجه نخست ارزش نهادن به آن است چرا که با لمس آن انسان به آرامش می رسد.


زینلی، شناخت گیاهان دارویی، پرورش دادن آنها و انرژی درمانی برخی از گیاهان را از جمله موارد حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با بوییدن، نگاه کردن و نوشیدن گیاه می توان به آرامش و درمان دست یافت.


وی ایجاد محیط و شرایط مناسب، نور کافی و میزان آبدهی به گیاهان را در پرورش آنها مهم دانست و گفت: گیاهانی چون سرخارگل، رزماری، آویشن، اسطوخدوس، مرزه، استویا، همیشه بهار، ختمی و گیاه فراسیون از جمله گیاهان دارویی با خواص بی نظیر شناخته شده است که پرورش آنها می تواند به حفظ سلامت خانواده ها کمک بکند.


گیاهان زینتی خواص دارویی دارند
گیاهان زینتی خواص دارویی دارند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.