فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عنوان کرد: هر ساله در جشنواره ارگانیک به سلامت روح و جسم مردم از راه مصرف مواد غذایی سالم توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی ارگانیک که در محل اتاق ایران برگزار شد، ورود انجمن ارگانیک به این جشنواره را کاری منطقی دانست و گفت: بر اساس تدابیر شهرداری تهران قرار است، کار به متصدیان اصلی واگذار شود و کمک کند تا بخش خصوصی و NGO‌ها با حمایت بیشتر ماموریت‌های اساسی خود را به سرانجام برسانند.


وی با بیان اینکه امروز در کشوری پرجمعیت با وفور محصول مواجه هستیم، افزود: شهرداری بر اساس مصوبه 8 سال پبش شورای شهر این جشنواره را تاسیس کرد و جشنواره نیز از ابتدا فعالیت خود را با تمرکز بر غذای مردم شروع و شعار شهر سالم، شهروند سالم، غذای سالم را پیگیری کرد.

رحیمی اظهار کرد: در این جشنواره بیش از 100 غرفه در بخش محصولات ارگانیک، طبیعی و داروهای گیاهی فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به تمایل مردم به طب سنتی اشاره کرد و گفت: مادر کنار انجمن ارگانیک ایران، جامعه گیاه‌درمانی را برای پاسخ دادن به نیاز مردم راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی به حضور محصولات تراریخته در بازارهای ایران اشاره و عنوان کرد: بیش از 10‌هزار محصول را در بازارها نمونه‌برداری کردیم و در آزمایشگاه‌ها در حال تست هستند که در صورت دیده شدن محصولات تراریخته به سازمان ‌های ذی‌ربط اطلاع رسانی می‌شود.

رحیمی افزود: اگر در محصولات آزمایش‌شده هر گونه باقیمانده سموم (MRLH) بیش از حد استاندارد دید شود آن محصول را از گردونه بازار خارج می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کنترل محصولات باید از مزرعه آغاز شود، عنوان کرد: در نمایشگاه نیز کمیته‌ای برای پایش محصولات وجود دارد که از قبل ورود محصولات به جشنواره و در حین برگزاری محصولات را تحت کنترل دارد.

عرضه بیش از 100 محصول طبیعی و داروی گیاهی در جشنواره بین‌المللی ارگانیک
عرضه بیش از 100 محصول طبیعی و داروی گیاهی در جشنواره بین‌المللی ارگانیک

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.