فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

  مهرنوشت : شش سازمان نهاد خوزستان در نظر دارند ۷۰۰ نهال را در هفت شهر این استان بکارند.


سید احسان صافی، هماهنگ‌کننده این برنامه با اعلام این خبر گفت: یک سازمان مردم‌نهاد به مناسبت دهه تنوع زیستی اقدام به طرح‌ریزی و ایده پردازی «طرح جنگلانه» کرد که حمایت و همراهی سازمان محیط‌زیست کشور، سازمان منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری کشور را نیز به همراه داشت.


صافی افزود: جنگلانه طرحی است مشارکتی با تکیه‌بر توان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) که با هدف تازه داشتن عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور، شناخت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر بومی و همچنین آشنایی با روش کاشت آنها و حرکت به سمت توسعه پایدار گردشگری طبیعت‌محور (اکو توریسم) طرح‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: این طرح سال گذشته برای نخستین بار در پنجم دی‌ماه ۹۳، در ۱۴ استان کشور برگزار شد و ماحصل آن کاشت نهال و بذرهای بومی در بیش از ۱۶۱ هکتار از رویشگاه‌های آسیب‌دیده توسط دو هزار و ۱۰۰ نفر از هم‌میهنانمان بوده است.

این فعال محیط‌زیست با بیان اینکه خوزستان با وسعتی بالغ‌بر یک‌میلیون هکتار عرصه جنگلی جز پنج استان اول کشور است، گفت: در تخریب جنگل‌ها نیز در میان سه استان آسیب‌دیده قرار داریم. به همین خاطر سمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی خوزستان تصمیم گرفتند تا با پیوستن به این طرح ارزشمند گامی در راه احیا و صیانت از جنگل‌های این خطه از کشورمان بردارند.

صافی گفت: این طرح با حمایت و همراهی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان، اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری و جنگلداری استان، هلال‌احمر استان، سازمان آب و برق استان و شهرداری شهرستان اهواز همراه می‌شود.

طرح جنگلانه همزمان با دیگر استان‌های کشور در ۲۷ آذرماه در شهرستان‌های ایذه، دهدز، رامهرمز، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و اهواز اجرا می‌شود؛ در همین راستا برنامه کاشت بیش از ۷۰۰ نهال به همت ۶ سازمان مردم‌نهاد و به یاری مردم سبز اندیش اهواز و حمیدیه در پارک جنگلی گمبوعه برپا می‌شود.

۷۰۰ نهال توسط شش سازمان مردم‌نهاد کاشته می‌شود
۷۰۰ نهال توسط شش سازمان مردم‌نهاد کاشته می‌شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.