فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

روغن زیتون که عصاره میوه زیتون است یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روغن گیاهی است که نه تنها دارای طعم مطلوب بلکه سرشار از خواص مفید است
خوزنیوز: مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن بیان این نکته که می توان با مصرف روغن زیتون از بروز بیماری سرطان پیشگیری کرد، گفت: روغن زیتون که عصاره میوه زیتون است یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روغن گیاهی است که نه تنها دارای طعم مطلوب بلکه سرشار از خواص مفید است.

به گزارش خوزنیوز ؛ رضا زاده دباغ اظهار کرد: بیش از 3 نوع چربی موجود در روغن زیتون یعنی حدود 90 درصد را اسیدهای چرب اشباع  نشده تشکیل می دهد.



پیشگیری از بروز بیماری سرطان با مصرف روغن زیتون

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه در ادامه اظهار کرد: البته باید اذعان کرد که چربی روغن زیتون یکی از چربی های تشکیل دهنده دیواره سلول های بدن است و خاصیت آنتی اکسیدان طبیعی به سلول ها می دهد، یعنی مقاومت سلول ها را در برابر بیماری سرطان افزایش می دهد.

زاده دباغ عنوان کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته به دلیل مصرف روزانه زیتون در کشورهای مدیترانه، انواع بیماری سرطان و سکته های قلبی آمار بسیار پایین تری را در این مناطق نسبت به سایر نقاط جهان نشان می دهد.


افرایش حافظه و یادگیری کودکان با مصرف روغن زیتون

وی در ادامه اضافه کرد: ناگفته نماند که مصرف روغن زیتون به ویژه در سنین رشد باعث بهبود حافظه و افزایش قدرت یادگیری در کودکان می شود و به خانم های باردار توصیه می شود برای تامین چربی مورد نیاز بدنشان از روغن های گیاهی به ویژه زیتون استفاده کنند.


شادابی پوست با مصرف روغن زیتون

زاده دباغ تصریح کرد: همچنین باید تصریح کرد که چربی روغن زیتون تنها چربی است که باعث کاهش LDL یا کلسترول بد در خون می شود و ریسک ابتلا به سکته قلبی را پایین می آورد، اما کلسترول مفید یا همانHDL را افزایش می دهد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: روغن زیتون حاوی ویتامین c است که این ویتامین برای حفظ پوست و مو ضروری است و مصرف مداوم روغن زیتون پوست را شاداب نگاه می دارد و کمک  می کند که سلول های پوست فرم انعطاف پذیری خود را حفظ کنند.

با مصرف روغن زیتون، از بروز بیماری سرطان پیشگیری كنید
با مصرف روغن زیتون، از بروز بیماری سرطان پیشگیری كنید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.