فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

یک محقق گیاهان دارویی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: گونه های گیاهی دارویی در معرض خطر در اراضی کشاورزی کشت می‌شود.


ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا منطقه خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده در این مرکز شناسایی رویشگاه های گیاهان دارویی و گیاهان دارویی در معرض خطر و نابودی است، افزود: به همین دلیل پیشنهاد شده تا برای جلوگیری از نابودی آن ها، این نوع از گیاهان در مزارع کشاورزی کشت شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد شده تا گونه‌هایی همچون بادرنج بویه، باریجه، ارکیده، کاکوتی کوهی، انواع پیازها و ریواس به علت اینکه در معرض خطر قرار دارند در مزارع کشت شوند تا نیاز مردم از این طریق تامین و این گیاهان بتوانند در طبیعت دوباره احیاء و به تولید انبوه برسند.

ایمانی اظهار کرد: شناسایی تمامی گیاهان دارویی خراسان شمالی یکی از اقدامات اولیه ای بوده که توسط این مرکز انجام شده و موفق به شناسایی 500 نوع گیاه دارویی شد ایم.

وی توضیح داد: علاوه بر آن بذور این گیاهان نیز جمع آوری شده که تعداد آن ها به 500 رقم رسیده است و این بذور در قالب بانک ژن نگهداری می شود.

این محقق تصریح کرد: کنترل آفت و شناسایی بیماری های این نوع از گیاهان از دیگر اقداماتی بوده که توسط این مرکز انجام شده است.

کشت گیاهان دارویی در معرض خطر در اراضی کشاورزی
کشت گیاهان دارویی در معرض خطر در اراضی کشاورزی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.