فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

داروهای شیمیایی بدنبال تشخیص پزشک باید استفاده شود زیرا در این موارد مصرف گیاهان دارویی قابلیت جایگزینی ندارد.
دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن دروسازان ایران درگفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه مصرف گیاهان دارویی مشخصا در درمان قطعی بیماری ها اثبات نشده است، گفت:  به این منظور باید داروهای شیمیایی پیرو تشخیص پزشکان استفاده شوند چرا که در این موارد مصرف گیاهان دارویی قابل جایگزینی نیست.

وی با اشاره به تفاوت گیاهان دارویی با داروهای گیاهی، خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی و داروهای گیاهی کاربرد مجزا دارند، گیاهان دارویی در طب سنتی بیشتر به منظور حفظ سلامتی، تندرستی و پیشگیری از بیماری ها مصرف شده و از لحاظ درمانی و طبی اثرات اثبات شده ای ندارند.

وی ادامه داد: در صورتیکه داروهای گیاهی به کمک عصاره ها و مواد موثر گیاهی و در ترکیب با مواد اولیه شیمیایی به صورت اشکال دارویی مختلف فرموله و بسته بندی می شوند و می توانند هنگام ابتلا به برخی از بیماری ها اثرات درمانی مناسبی داشته باشند.

به گفته این داروساز، داروهای گیاهی حتی به عنوان داروی مکمل در کنار داروی اصلی بیمار نیز مورد استفاده قرار می گیرند  وتاثیر قابل توجهی در درمان بیمار و رفع عوارض بیماری دارند.

سجادی در خصوص عوارض این داروها در مقایسه با داروهای شیمایی تصریح کرد: مصرف داروهای گیاهی عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی در بیماران ایجاد می کند اما بیماران باید از مصرف نا بجا یا خودسرانه آن پرهیز کنند.

وی همچنین در خصوص مصرف گیاهان دارویی نیز اذعان داشت: باید مقدار مورد نظر با دقت و آگاهی کامل و تحت نظارت متخصصان طب سنتی استفاده شوند زیرا مصرف خودسرانه گیاهان دارویی می تواند تداخلات یا محدودیت هایی برای بیماران به همراه داشته باشند که سبب کاهش اثربخشی داروها شود.

دبیر انجمن دروسازان ایران در خاتمه به نحوه تهیه و استفاده از این دارو ها اشاره کرد و افزود: تشخیص و تجویز پزشکان برای استفاده از داروهای گیاهی بسیار مهم و ضروری بوده و محل عرضه داروهای گیاهی صرفا داروخانه ها خواهند بود و نباید آن ها را از مکان های دیگر تهیه کرد. 
عدم اثبات درمان قطعی بیماری‌ها با مصرف گیاهان دارویی
عدم اثبات درمان قطعی بیماری‌ها با مصرف گیاهان دارویی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.