فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-غذاهاي گياهي ترکيبات اضافي موجود در يک غذاي کامل هستند که قطعاً براي سلامت بدن ضروري‌اند به طوري که با فرايندهاي مختلف کاهش خطر ابتلا به برخي بيماري‌ها را به دنبال دارند.

به گزارش خبرگزاري آريا،طعم، رنگ، بو و بافت اين غذاها منجر به افزايش ايمني، بهبود ارتباط ميان سلول‌ها، زدودن سموم و مواد سرطان زا از بدن و مرگ سلول‌هاي سرطاني مي‌شود.


کاروتنوئيدها، فلاونوئيدها، فنل، پلي آل، فيتواستروژن، اسيد فيتيک، پروبيوتيک، پروتئين سويا و ... همگي از دست غذاهاي گياهي هستند. کارتنوئيدها شامل بتاکاروتن، ليکوپن و لوتوين است. بتاکاروتن در ميوه‌هاي نارنجي رنگ موجود است و آنتي اکسيدان هاي موجود در آن موجب خنثي سازي راديکال‌هاي آزاد مي‌شوند. ليکوپن نيز در ميوه‌ها و سبزيجات قرمز رنگ سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي‌شود. اما لوتئين در سبزيجات با رنگ سبز تيره سبب افزايش سلامت بينايي مي‌گردد.

فلاونوئيدها شامل فلاوانول، پروآنتوسيانيدين و رسوراترول در ميوه‌هايي مثل گيلاس، انگور، توت فرنگي، زغال اخته، انگور قرمز، آلو، چاي، سيب، کلم بروکلي، کاکائو، بادام زميني و کيوي يافت مي‌شوند و خاصيت آنتي اکسيداني آنها سبب حمايت از عملکرد سيستم ايمني بدن مي‌شود ضمن اين که از سلامت قلب و سلامت دستگاه ادراري محافظت مي‌کند.

فنل، موجود در سيب، مرکبات و گلابي خاصيت آنتي اکسيداني دارد. فيتو استروژن موجود در بذر کتان، آرد چاودار، سبوس گندم و جو دو سر سبب پشتيباني از سلامت قلب و سلامت سيستم ايمني بدن مي‌شود. ضمن اين که قند خون طبيعي را حفظ مي‌کند.

غذاهاي گياهي با بدن چکار مي‌کنند؟
غذاهاي گياهي با بدن چکار مي‌کنند؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.