فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: گنجاندن چغندر در برنامه غذایی به دفع مواد زائد و پاکسازی بدن کمک می کند زیرا عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می دهد.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ چغندر رنگ زیبایی دارد و به خاطر مقدار زیاد ترکیبات مفید می تواند درمانی عالی محسوب شود. این خوراکی سرشار از مواد معدنی و قند است که قند آن خیلی بهتر از نیشکر در بدن جذب می شود.



خوراکی انرژی زا برای مقابله با کم خونی

چغندر ماده غذایی سرشار از انرژی است که در دوران نقاهت بیماری بسیار مفید است و می تواند در موارد کم خونی، نیاز بدن به آهن را تامین کند. زمانی که از سر درد رنج می برید یا احساس ضعف دارید، ریز مغذی ها و انرژی بالای چغندر می تواند کمک کننده باشد.

چغندر منبع غنی از ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B است که در تولید گلبول های قرمز، تامین انرژی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. پروتین، هیدرات کربن، فیبر، کلسیم، آهن، ید، منیزیوم، روی، سلنیوم، نیاسین، پتاسیم، فسفر و سدیم از دیگر ریز مغذی های آن است.

یک چغندر کوچک پخته را با یک عدد سیب و یک عدد هویج در مخلوط بریزید و یک لیوان آب اضافه نمایید تا این آبمیوه خوشمزه در صبح انرژی کافی برای فعالیت های روزمره را به شما ببخشد.

تصفیه کننده بدن

افرادی که از پرفشاری خون، اوره بالا و نقرس رنج می برند می توانند با مصرف منظم چغندر، علائم بیماری را تا حد زیادی کاهش دهند. این تاثیر به خاطر خاصیت پاک کنندگی، مقدار زیاد فیبرها و مواد معدنی است که می تواند موجب تحریک عملکرد کبد، پاکسازی روده ها، تسهیل فعالیت کلیه ها و جلوگیری از احتباس آب بدن شود.

چغندر با افزایش ادرار به دفع مواد سمی که زمینه ساز ورم و افزایش اسید اوریک خون می شود، کمک می کند.

یک عدد چغندر پخته را همراه با آب لیمو و مقداری آب را در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یکدست به دست آید. گرچه طعم دلچسبی ندارد اما آن را سه بار در هفته، قبل از وعده غذا میل کنید.

دارویی طبیعی برای غده تیروئید

کمبود ید در بدن باعث اختلالات جدی در غده تیروئید می شود که مصرف منظم چغندر می تواند به تامین این ماده معدنی کمک کند. بتالائین موجود در چغندر مانع از تورم غده تیروئید می شود. البته باید توجه داشت که پخت چغندر با حرارت بالا این ترکیب فعال را از بین می برد. توصیه می شود قبل از پوست کندن، چغندر را بخار پز کرد یا در فر گذاشت. به این ترتیب خواص چغندر بهتر حفظ می شود.

به علاوه، چغندر سرشار از آنتی اکسیدان هاست که مانع از عملکرد بسیار یاز آنزیم های عامل التهاب، احتباس آب و تورم بدن می شود. برگ های چغندر نیز برای سلامتی مفید هستند.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

فواید بی نظیری از " چغندر " که تا به حال نشنیده اید!
فواید بی نظیری از " چغندر " که تا به حال نشنیده اید!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.