فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اختصاص ۱۲۰ هکتار از اراضی هرمزگان به کشت محصولات گلخانه‌ای از صادرات این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه خبر داد.

به گزارش تابناک، سعید مدرس با اشاره به اینکه احداث گلخانه در هرمزگان با توجه به اقلیم مناسب ضمن داشتن توجیه اقتصادی، مناسب تر و منطقی تر است اظهار داشت: هزینه برقراری تعادل در دمای گلخانه از چرخه هزینه های تولید حذف می‌شود.


وی با اشاره به مزیت‌های کشت محصولات گلخانه‌ای نسبت به دیگر محصولات، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت محصول تولیدی، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش آموختگان بخش کشاورزی، دستیابی به اهداف صادرات محصولات، متمرکز کردن کشت و تولید بیش از یک محصول در سال را از مزایای کشت این نوع محصولات در استان برشمرد.

مدرس در ادامه، کشت محصولاتی نظیر؛ خیار، گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل را از عمده محصولات کشت شده در گلخانه‌های استان هرمزگان نام برد و با اشاره به زمان کاشت و برداشت این محصولات تصریح کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای از مهر آغاز و اواخر آذر نیز برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: بخشی از محصولات تولیدی در استان، به مصرف خود استان و مابقی نیز به سایر نقاط کشور و همچنین جهت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین روسیه صادر می‌شود.

وی دوره رشد کوتاه و عدم محدودیت کشت محصولات در گرما و سرمای شدید از دیگر مزیت‌های کشت محصولات گلخانه‌ای نام برد و اذعان داشت: با توجه به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در هرمزگان، کشت محصولات گلخانه‌ای نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدرس به کشت ۱۲۰ هکتار از اراضی زراعی استان هرمزگان به کشت محصولات گلخانه‌ای افزود: از این میزان زمین‌های اختصاص داده شده به کشت‌های گلخانه‌ای در استان، شهرستان حاجی‌آباد با توجه به نوع آب و هوایی با ۴۳هکتار رتبه نخست کشت گلخانه‌ای استان را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود ۱۰هزار و ‌۷۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به زمان کشت و برداشت محصول در شهرستان حاجی آباد به عنوان محوری‌ترین شهرستان در کشت محصولات گلخانه‌ای در هرمزگان تصریح کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان از مرداد ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و همچنین زمان برداشت آن تا خرداد سال آینده ادامه دارد.
صادرات محصولات گلخانه‌ای ایران به روسیه
صادرات محصولات گلخانه‌ای ایران به روسیه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.