فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  


رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کشت پسته در استان زنجان گفت: کشت پسته در اراضی کشاورزی هدف و مورد تأیید کارشناسان استان زنجان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حسین جعفری امروز در سومین جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری در مورد مشکلات هندوانه کاران در دشت «رجئین» زنجان اظهار داشت: عمده هندوانه و انواع صیفی‌جات استان زنجان در این منطقه تولید می‌شود که با توجه به مشکلات هندوانه کاران و به‌منظور حمایت از سطح معیشت خانوارهای کشاورزان کشت پسته در مناطق مطالعه شده و از جمله «رجئین» توسعه می‌یابد البته این مطالعه در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد.

وی با اشاره به وظایف و خدمات ارائه شده در راستای اجرای سیاست‌های اجتماعی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: افزایش درصد بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس، افزایش اشتغال و کمک به تثبیت آن در بخش کشاورزی و کمک به افزایش درآمد و رفاه روستائیان از جمله وظایف و خدمات ارائه شده سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سال گذشته با هدف حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از 40 میلیارد ریال به منظور ایجاد و زیرسازی دامداری‌های کوچک روستایی استان زنجان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: جذب انواع تراکتور و کمباین و ارتقا ضریب مکانیزاسیون با توان استاندارد، توزیع ماشین‌های زیرساخت بخش زراعت، توزیع ماشین‌های زیربخش باغبانی، تراکتور باغی و ادوات دنباله‌بند، توزیع ماشین‌های زیربخش دام و طیور، ارتقا دانش فنی کشاورزان برای انتقال فناوریهای نوین و افزایش عملکرد محصول و مشارکت و همکاری سالانه بیش از 500 نفر کارشناس کشاورزی با شرکت‌های خدمات توسعه کشاورزی از اهم وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بوده است.

جعفری ابراز کرد: از دیگر وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان می‌توان به تأسیس فروشگاه‌های سموم، کلینیک‌های گیاه پزشکی و دفاتر خدمات و پشتیبانی، مهار سن گندم و ملخ و سایر آفات عمومی و همگانی، ارتقا ناوگان سمپاشی، اجرای طرح کشاورزی حفاظتی و تأمین امکانات و زیرساختها برای احداث گلخانه اشاره کرد.

وی در مورد وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم عنوان کرد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تأمین آب شامل ایستگاه‌های پمپاژ، بندهای انحرافی و بندهای ذخیره‌ای کوتاه، احیا، مرمت قنوات، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری عمومی از نوع بتن درجا، سنگی و بلوکی و سایر و تجهیز و برقدار کردن چاه‌های آب کشاورزی، پایش کیفیت آب و خاک در سطح استان، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی از جمله وظایف این بخش در توسعه مناطق روستایی بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان اجرای طرح‌های صنعتی در زمینه پرورش گاو شیری، گوسفند داشتی، مرغ تخم‌گذار، بوقلمون مادر گوشتی، نوغانداری صنعتی را از وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان دانست و افزود: اجرای طرح‌های پرورش گاو شیری، گوسفند داشتی و نوغانداری از جمله طرح‌های کوچک روستایی هستند که جزو وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش دام و طیور این سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ساخت و بومی‌سازی بیش از 10 نوع تجهیزات مهم آبزی‌پروری در استان زنجان و ارتقا ضریب مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی سردآبی به بیش از 90 درصد را از جمله وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش شیلات و آبزیان عنوان کرد و گفت: طراحی و ساخت انواع استخرها و مزارع پرورش ماهی سردآبی به منظور پایین آوردن هزینه سرمایه‌گذاری و اشتغال و کاهش ریسک فعالیت و مطالعه عمده منابع آبی به منظور برآورد دقیق ظرفیت آبزی پروری استان و تعیین گونه‌های آبزیان مناسب برای هر منبع آبی (گرم آبی، سردآبی، خاویاری، ماهی سفید و ماهی کفال دریاری خزر، آرتمیا و ماهیان زینتی) از دیگر  وظایف و مسئولیت و برنامه‌های بخش شیلات و آبزیان هستند.

وی با اشاره به سمپاشی 94 هزار هکتار از اراضی آلوده به آفت سن گندم گفت: توسعه باغات مدرن با استفاده از پایه‌های رویشی به سطح 2 هزار هکتار در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه و ایجاد دامداریهای کوچک روستایی استان زنجان عنوان کرد: در سال گذشته با هدف حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی بیش از 4 میلیارد تومان به منظور ایجاد و زیرسازی دامداری‌های کوچک روستایی اختصاص یافته است.

کشت پسته در اراضی کشاورزی استان زنجان توسعه می‌یابد
کشت پسته در اراضی کشاورزی استان زنجان توسعه می‌یابد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.