فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد

سرويس: استان‌ها

معاون خدمات شهري شهردار مشهد گفت: سرانه مصرف گل و گياه در ايران 5 تا 7 شاخه و در جهان 150 شاخه است.

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومي و مشارکت‌هاي مردمي حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد، مهندس خليل کاظمي، تصريح کرد: ميزان درآمد کشور از محل صادرات گل و گياه 20 ميليون دلار است.

وي افزود: در صورتي که اين ميزان در کشورهاي هلند و ترکيه بالاي 30 ميليارد دلار است، ايران هفدهمين کشور توليدکننده گل و گياه است و رتبه 150 را در دنيا از اين لحاظ داراست.

وي اظهاركرد: در عرصه فضاي سبز 25 ميليون شاخه گل و گياه در طول يک سال نياز است.

مهندس کاظمي با اشاره به برگزاري جشنواره گل و گياه اظهار كرد: برگزاري جشنواره‌هاي گل و گياه باعث تقويت و ايجاد فرهنگ شهروندي مي‌شود و ما با برگزاري جشنواره گل‌هاي داوودي و به نمايش گزاشتن 85 نوع از گونه‌هاي گل‌هاي داوودي قصد داريم گامي موثر به سوي پيوند مردم با گل و گياه برداريم.

وي اضافه كرد: برگزاري جشنواره‌هاي گل و گياه و توجه به طبيعت باعث تقويت روحيه نشاط شده و ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسبي را نيز فراهم مي‌کند.

مهندس کاظمي با اشاره به اينکه اهداي گل به ديگران گوياي سه پيام اصلي است، عنوان کرد: هر فرد که گلي به ديگري هديه مي‌دهد در واقع سه مرحله را طي مي‌کند، اول ايجاد تبسم و لبخند، دوم حس دوستي و صميميت و سوم اخلاص در کلمه تشکر است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.